Вести
23. 03. 2009.
Тиражи листова у паду, онлајн посете у порасту
„Њујорк тајмс” због кризе продаје пола зграде на Менхетну. У САД откази за 10 одсто новинара, у „Чикаго трибјуну” отпуштени и добитници „Пулицера”
Светске финансије и ауто-индустрија нису једине које тресе криза. Ни медијском бизнису не цветају руже, а посебно су угрожени штампани медији којима из месеца у месец пада тираж или чак морају да гасе штампано издање. Ових дана због финансијских проблема на то се одлучио „Сијетл пост”, који је после 146 година излажења прешао искључиво на интернет издање.
Америчка мултимедијска корпорација „Трибјун” нашла се пред банкротом. У два њена листа „Лос Анђелес тајмсу” и „Чикаго трибјуну” отпуштено је на стотине новинара, а нису поштеђенини добитници Пулицерове награде. Ништа боље стање није ни у Европи, где већина листова бележи пад тиража.
Велики листови, попут „Фигароа” и „Монда”, све се мање продају на киосцима, али им расте број онлајн посета. Француски листови, с ретким изузецима, бележе незадржив пад продаје, показују подаци француске Асоцијације за контролу дистрибуције медија (ОЈД).
Тираж „Монда” од 340.000 мањи је за преко 40.000 у односу на 2004. Истовремено, у јануару ове године веб-страница листа имала је скоро 48 милиона посета. „Ситуација с интернет сајтовима листова је добра, чак веома добра”, каже Патрик Бартмон из ОЈД.
С друге стране океана, ударима кризе није одолео ни реномирани „Њујорк тајмс”, коме је запретио финансијски слом. Издавач листа саопштио је да за 225 милиона долара продаје 21 спрат од 52 спрата зграде на Менхетну, седиште листа, која ће затим изнајмљивати од купца. Издавач, у чијем су власништву још листови „Бостон глоуб” и „Интернешенел хералд трибјун”, прошле године имао је приходе осам одсто мање него 2007, највише због незадрживог пада зараде од реклама.
Према подацима Пју рисерч центра, пад тиража америчких листова за шестомесечни период до 30. септембра 2008. износи 4,6 одсто за дневна издања и 4,8 за број који излази недељом. Истовремено, број посетилаца који су улазили на веб-странице листова је порастао за 15,8 одсто - на 65 милиона у трећем кварталу 2008.
Криза се огледа и у учесталим отпуштањима новинара. Медијска индустрија у САД остала је без 10 одсто радних места прошле године, а у највећим листовима тај проценат је још већи. До краја ове године, упозоравају аутори анализе ,запослених новинара биће чак четвртину мање него 2001.
Антрфиле : Пад тиража штампаних медија у Европи
Лист Земља 2008. 2007.
„Дејли мејл” Британија 2,13 милиона 2,4 милиона
„Монд” Француска 340.000 358.000
„Паис” Шпанија 435.083 431.034
„Зидојче цајтунг” Немачка 420.398 447.614
„Република” Италија 700.000 790.860
Саркозијев предлог
Због тешког положаја француских штампаних медија влада председника Николе Саркозија почетком ове године предложила је да се сваком 18-годишњаку у Француској обезбеди једногодишња претплата на дневну штампу.
Т. Трикић
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.