Вести
02. 11. 2012.
Неопходна примена медијске стратегије
Европска унија и међународне организације наставиће да помажу медијима у Србији и, са њиховог становишта, неупитно је право влада да финансијски помажу развој медијске сцене, али државне субвеције неопходно је ограничити на програме у јавном интересу како се не би нарушила здрава тржишна конкуренција, оцењено је на скупу у Београду.
На почетку другог дана конференције "Петнаест година развоја независних медија у Србији", коју су организовали "Ајрекс" (Irex) и УСАИД, акценат је стављен на услове развоја медијске сцене у Србији.
Учесници панела који се бавио тим питањем оценили су да је медијска стратегија направљена у сарадњи прошле владе и струковних организација добар основ за уређење медијске сцене у Србији.
Заменик шефа мисије ЕУ у Србији Адријано Мартинс, који је заговорник потпуног повлачења државе из власничког присуства у медијима, истакао је да су у медијској стратегији пројектовани механизми помоћи владе медијима, тако да у текућем процесу редефинисања стратегије, како је поручио, није потребно "измишљати топлу воду".
"Медијска стратегија је јако добар документ који садржи кључне претпоставке да се унапреди медијски пејсаж, и ревидирање тог документа не би требало да успори имплементацију", рекао је Мартинс.
ЕУ ће, како је најавио, наставити да издваја средства за истраживачке новинарске пројекте у Србији, а осим тога ће од следеће године издвајати додатних милион и по евра за спровођење медијске стратегије.
Вршилац дужности шефа мисије ОЕБС-а у Србији Пола Тиде такође, је истакла кључни значај повлачења државе из медија, чиме би, уверена је, био задовољен један од предуслова њиховог транспарентног финансирања.
"Задовољни смо што у новој влади имамо добре партнере који желе да слободу медија врате у Србију, и наставићемо да им помажемо да овај посао спроведу правилно и помоћи ћемо влади да изради снажан законодавни оквир", рекла је Тиде.
Значајна пажња другог дана конференције посвећена је друштвеним мрежама као новом технолошком алату за преношење информацијама, и утицају које ће нове технологије имати на будућност традиционалних медија.
Учесници полемике су закључили да свет улази у еру у којој ће конзументи вести истовремено бити и произвођачи информација, са закључком да је доба у којој су новинари грађане као бебе кљукали информацијама завршено.
У оквиру панела "Револуција у професији - значај социјалних медија за професију" уредник Би-Би-Сијевог информативног портала Стив Херман истакао је да новинари не могу бити свуда и не могу знати све, и да британски јавни сервис има тим од 20 људи који су специјалисти у претраживању социјалних мрежа и проверавају поузданости тако прибављених информација.
Једна од највећих контроверзи извештавања на основу коментара или мултимедијалних садржаја на друштвеним мрежама јесте питање истинитости садржаја, а у оквиру панела је приређено и неколико демонстрација начина на који се могу проверити извори и аутентичност неког анонимног информативног садржаја.
На панелу је закључено да медији који не желе да постану "диносауруси", морају хитно усвојити стратегије коришћења и евалуације материјала са друштвених мрежа и комуницирања са публиком посредством њих, јер реч је о свепрожимајућем друштвеном тренду који се не може занемарити.
На конференцији је данас размотрена и ситуација на медијском тржишту у Србији, пре свега у области оглашавања, због начина на који се то питање одражава на финансијску зависност односно независност медија.
Коментари (1)
Остави коментар03.11.
2012.
Ko u klin, ko u plocu
"Medijska strategija je jako dobar dokument koji sadrži ključne pretpostavke da se unapredi medijski pejsaž, i revidiranje tog dokumenta ne bi trebalo da uspori implementaciju", rekao je Martins.
ОдговориAko je g. Martins u pravu, zasto se onda ministar Petkovic i neki drugi akteri na "medijskoj sceni" zalazu za redefinisanje ove strategije?