Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Каква је медијска политика у Србији?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

02. 11. 2012.

Извор: www.mondo.rs

Каква је медијска политика у Србији?

На конференцији "Петнаест година развоја независних медија у Србији" министар Петковић поручио је да се Влада одлучила за еволутивни пут у регулисању медијске сцене. Амбасадор САД: Помагаћемо српске медије и даље.

Министар културе и информисања Братислав Петковић поручио је јуче да се Влада Србије одлучила за еволутивни пут у регулисању медијске сцене.

То подразумева да оно што је добро буде сачувано и развијано, да се отклони оно што је професија одбацила и да се корак по корак траже решења која ће бити јасан допринос развоју демократског друштва.

Петковић је, говорећи на конференцији "Петнаест година развоја независних медија у Србији", коју су организовали USAID и Irex, истакао је да је слобода медија један од основних задатака владе, и да ће се у његовом остваривању водити рачуна да је слободно информисње једно од темељних људских права.

Према његовим речима, формирана је радна група у којој су ангажовани стручњаци који су већ радили на медијској стратегији, са задатком да редефинишу стратегију и правно-технички ускладе постојеће радне верзије медијских закона.

"Желимо да транспарентно и у демократској атмосфери расправљамо о свим темама о којима у јавности постоје супротна мишљења. Намера нам је да постигнемо сагласност о што већем броју питања, а када постигнемо неопходну сагласност такав нацрт закона ићи ће на јавну расправу", реко је Петковић.

У процесу повлачења државе из медија су, како је прецизирао, обављени разговори о конкретним решењима за "Радио Југославија" и "Југословенски преглед", и постоји предлог да се њихова власничка трансформација обави у склопу нових законских решења.

"У преговорима са руководством Танјуга добили смо уверавања да су спремни за власничку трансформацију и тржишно пословање. Остаје да се определимо за неки од савремених европских модела који је могуће применити у садашњим условима, а та решења ће бити таква да Танјуг неће угрожавати рад других приватних агенција", казао је министар Петковић.

Да би процес повлачења државе из власништва у медијима био успешан, потребно је, како је објаснио министар, отклонити и колизију између закона о јавном информисању и радиодифузној агенцији, који забрањују држави да буде оснивач медија, и закона о локалној самоуправи и закона о главном граду који то дозвољавају.

"Отклањањем тих недостатака решиће се и питање оправданости идеје о регионалним сервисима, не доводећи у питање потребу јавности за информисањем о питањима из локалне заједнице", казао је министар Петковић.

Такође, питање јавности и недозвољене концентрације власништва у медијима биће регулисано сетом медијских закона, а за решавање тренутне нејасне ситуације око власништва неопходно је да специјализоване институције дају стручне и конкретне одговоре, закључио је Петковић.

Амерички амбасадор у Београду Мајкл Кирби изјавио је да су главни изазови с којима се суочавају медији у Србији, поред економских, технолошких и политичких промена - транспарентност власништва, конкурентност и приватизација.

Кирби је, отварајући конференцију поздравио опредељење министра културе и информисања и владе Србије да наставе спровођење реформи у медијском сектору, укључујући и медијску стратегију.

"Медији могу да имају кључну улогу у грађанском друштву, јер нам информације помажу да боље разумемо свет у ком живимо и донесемо исправније одлуке", рекао је Кирби на почетку дводневне конференције.

Амбасадор је истакао да су САД опредељење да наставе да помажу српским медијима у даљем напретку.

Потпредседник IREX Марк Вајтхаус рекао је да његова организација и USAID већ 15 година у Србији подржавају развој независних медија.

Конференција је почела пројекцијом филма "Развој независних медија у Србији".

Скуп траје два дана, а међу темама ће бити медијска стратегија и њена примена, медијске слободе, професионализам и одрживост, предуслови и кључна питања за развој медија у Србији и коришћење друштвених мрежа у новинарству.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси