Вести
27. 07. 2022.
Јубиларни, 50. број часописа „Новa мисao”
У тежњи да „Нова мисао” буде огледало савремене културе, у свим њеним појавним облицима, од књижевности и позоришта, преко музичке, ликовне и филмске уметности, па све до стрипа, унете су неке промене
Као својеврстан водич за индивидуално култивисање обогаћивањем духа, проширивањем знања и неговањем укуса, нова серија „Нове мисли”, и поред тога што је то пре свега часопис за савремену културу Војводине, јесте место сусретања без граница.
У овом 50. јубиларном броју Наташа Гвозденовић пише дневник Стеријиног позорја, а Зоран Ђерић у тексту „Феномен фестивала и њихов смисао: теорија и пракса” преиспитује позоришне и ине фестивале код нас, који су најчешћи управо у ово доба године.
Доносимо одломак из романа „Музички мозаик” Сесара Аире, једног од најплоднијих аргентинских књижевника, аутора преко седамдесет књига, који би лако могао бити нови добитник Нобелове награде за књижевност, док домаћу прозу представља прича Михајла Пантића „Ниједна од седам (Јелисавета и Давид). Осим тога, ту су и краће прозне форме Бранислава Чурчова „Вечито у туђим кућама чекамо нашу вечну” и новосадског музичара, композитора и визуелног уметника Зорана Булатовића Балета „Страховито сам те поштовао”, који је такође и аутор илустрација на корицама и унутрашњим странама овог броја „Нове мисли”, док поезију бране две песме Гордане Ђилас.
Валентина Чизмар пише приказ књиге „Прича о Андрићу – антиколонијални разговори”, а Милош Зубац представља Виктора Хару, чилеанског музичара и позоришног редитеља, који је због својих протестних песама и левичарских идеја страдао као жртва Пиночеовог насиља. Владислава Гордић Петковић пише о „Трик-роману” Петра Милошевића, Жаклина Дувњак Радић о „Несабраним причама” Елиезера Папа, Милана Поучки о „Изабраним делима Богдана Чипллића”, издању Културног центра Војводине „Милош Црњански”, док Милутин Ж. Павлов у својим рукописним ветрењачама пише о песничкој књизи Игора Мировића „Повратак у логос”. Објављени су и текст Настасје Писарев о „јапанској поетици пролазног: од Мацуоа Башоа до Хајаоа Мијазакија”, Горана Јуреше о уметности Јана Воа, Синише Ковачевића о сликама Густава Климта у Ријеци, Илије Бакића о стрип-серијалу „Торњеви Боа-Морија”, осврт Дејана Петровића на фестивал документарног филма Белдокс…
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.