Вести
05. 09. 2012.
Стратегијом до бољих медија у Србији
Почетком септембра 2012, медији у Србији су у тешком положају у свим аспектима - финансијски, због тешке економске ситуације и нерешених проблема из прошлости, као и због проблема слободе рада и притисака.
Држава се још није повукла из медија, сваке године се милиони евра сливају у државне медије и медије блиске власти, на штету осталих на тржишту, али и на уштрб квалитета информација. Суђења новинарима и високе казне због клевете и нарушавања угледа намећу аутоцензуру и исцрпљују медије. Нетранспарентно власништво такође је извор проблема.
Иако та питања нису лака за решавање, медијски стручњаци и удружења указују да су она годинама "гурана под тепих" јер ниједна власт није била спремна да се са њима суочи. Медијска стратегија, донета у септембру 2011. године након дугих разговора уз учешће медијских удружења и међународних организација, требало би упркос бројним замеркама, да омогући да се ствари покрену с мртве тачке.
У корист медија може ићи чињеница да ће питање слободе медија бити један од кључних критеријума ЕУ за напредак Србије и других земаља кандидата и потенцијалних кандидата за чланство у Унији.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.