Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Криза погодује телевизијама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

04. 03. 2009.

Извор: Политика

Криза погодује телевизијама


Србија има око 900.000 корисника кабловске и још око 250.000 корисника сателитске телевизије. То су незванични подаци – виши у односу на званичну статистику (око 800.000), јер оператори кабловске телевизије редовно пријављују мањи број корисника, како би мање платили ауторска права.

– На тржишту дистрибуције домаћих и иностраних ТВ програма има још око 200.000 потенцијалних нових претплатника. То је респектабилан број, поготово у време глобалне економске кризе. Јер, ако не буде новца за летовања и зимовања, људи ће више времена проводити у својим домовима, наравно уз телевизор – каже наш саговорник, који због природе свог посла (сарадња са кабловским операторима), инсистира на анонимности.

Према његовим речима, потенцијал од 200.000 нових корисника отвара могућност појаве новог оператора, који би уз значајне инвестиције могао да освоји значајан део слободног тржишта. Друга могућност је да нове кориснике поделе постојећи оператори, при чему треба имати у виду да је „Телеком Србија” недавно увео кабловску телевизију путем Интернета (ИПТВ). Та услуга је у Хрватској имала изузетан успех, јер њу могу да користе претплатници телефонских прикључака – предуслов је дигитална линија. А будући да „Телеком” за ову годину најављује да ће степен дигитализације подићи на 98 процената, може се очекивати да ће његова Интернет телевизија привући значајну пажњу (сада има око 5.000 корисника).

На основу расположивих података (за 2007. годину, док се за прошлу годину очекују током наредних недеља) калкулише се да оператор СББ контролише око 50 одсто тржишта. СББ због тога има статус оператора са значајним тржишним учешћем и зато он цене својих услуга не може да коригује без сагласности Републичке агенције за телекомуникације. Истовремено, Кабловско-дистрибутивни систем ПТТ има нешто више од 12 процената а Иком, око 7,5 одсто тржишног учешћа.

Антрфиле :

Жалбе на кабловске телевизије шаљу се РАТЕЛ-у

Што се тиче квалитета услуга које пружају кабловски оператори (поједини осим телевизије нуде и интернет, а крајем ове године очекује се и телефонија) нема већих проблема. Најчешће притужбе односе се на привремени губитак слике и интернет везе.

– Ако оператор не уважава притужбе, корисник се може обратити Републичкој агенцији за телекомуникације. Ми имамо правника који се бави искључиво заштитом права корисника и његов посао је да помогне у решавању таквих случајева – каже Александра Стефановић, саветник за медије у РАТЕЛ-у.

Свака притужба, уз коју пошиљалац назначи и повратну адресу, добиће писмени одговор да ли је проблем решен, а ако није и образложење зашто није. Занемарљив проценат спорова стигне и до суда. Баш као и у случају притужбе РАТЕЛ-у, важно је да оштећени корисник наведе тачно време када није био задовољан квалитетом услуге. Ако се докаже да је био у праву, он може захтевати да се рачун умањи.

Марко Лакић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси