Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Рекламе на ТВ-у три пута гласније од прописа
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 08. 2012.

Аутор: М. Р. Петровић Извор: Блиц

Рекламе на ТВ-у три пута гласније од прописа

Учестале жалбе грађана,РАТЕЛ наложио мерења

 

Осим што су често изложени тортури дугих рекламних блокова на телевизијским каналима, грађане често узнемиравају и сувише гласне рекламе. Иако је максимална дозвољена јачина звука 50 килохерца, према мерењима која су до сада рађена, неке рекламе су чак и до три пута гласније.

Без обзира што је Републичка агенција за електронске комуникације (Рател) још прошле године упозорила поједине емитере да ће, ако наставе са праксом пуштања сувише гласних реклама, применити “одговарајуће мере”, многи грађани недавно су поново Републичкој радиодифузној агенцији (РРА) упутили идентичне примедбе.

Милан Јанковић, директор Ратела, потврђује за “Блиц” да им је РРА упутила захтев да ураде одређена мерења, која ће Рател и да уради у мерном контролном центру у Добановцима.

Поступићемо по захтеву РРА, мада се нама нико од грађана није жалио. Резултати мерења биће познати у уторак - каже Јанковић. У РРА нису могли да нам кажу на које су се конкретно телевизије грађани жалили јер, како кажу, у њиховим пријавама углавном и не пише на коју ТВ станицу мисле. Нису нам, међутим, рекли ни које би то мере могле да буду предузете против оних који се не придржавају норми, као ни да ли је иједна телевизија икада сносила последице због тога.

У телевизијским кућама незванично углавном говоре како они рекламни материјал добијају готов од маркетиншких агенција, те да не могу ни на који начин да га коригују, чак и када је у питању јачина тона. С друге стране кажу да је готово немогуће и да током самог емитовања регулишу јачину тона када наиђу рекламни блокови јер би била потребна једна особа у режији која би се само тиме бавила.

Према извештају Ратела из јула 2011. године, најмање одступања правила је Радиотелевизија Србије у својим програмима, а најгласније рекламе емитоване су на телевизијама Пинк, Прва и Хепи.

На питање да ли како регулишу јачину тона рекламних блокова, из Пинка су нам одговорили да су то техничка питања на која не могу да одговоре “јер су шефови надлежних служби на годишњем одмору до 1. септембра”, док из Прве нисмо ни добили одговоре.

У РТВ Б92 кажу да је јачина тона читавог програма регулисана у складу са прописима о емитовању програма, као и да ова кућа никада није добила примедбу ниједног државног органа овим поводом.

СЛУЧАЈ БУГАРСКЕ

Јачина звука при емитовању реклама на телевизијама мучи и гледаоце у Бугарској, па ће о томе на јесен да расправља и парламент ове суседне државе.

После стотина жалби гледалаца на бучне рекламе, бугарски Савет за електронске медије одлучио је да уреди ову област. Како је предвиђено предлогом закона који је Савет послао одбору за медије бугарског парламента, рекламе не смеју претерано да буду бучне или пискаве. Ако парламент усвоји предлог, максимална субјективна јачина тона реклама биће прецизно одређена и у складу са највећоом могућом јачином звука осталог програма.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси