Вести
26. 04. 2022.
„Чист Нови Сад“ на Телевизији Суботица
„Видео креатива тим“ Милана Швеља на медијском конкурсу у Новом Саду, расписаном фебруара 2021. године, приложио трошкове реализације пројекта које је, потом, платио фирми основаној 4 месеца након расписивања конкурса
Јавност има право да зна како је Швељо, чак и након што је буџет његовог пројекта био ревидиран, знао унапред колико ће коштати услуге фирме која у време расписивања и трајања конкурса уопште није постојала.
Део Швељовог новосадског конкурсног колача завршио на рачуну Удружења грађана „Ја волим Сомбор“ Вање Ђекић.
Фактуре испостављене Швељу за његов новосадски пројекат као јаје јајету по ликовно-графичком устројству личе на фактуре издате у оквиру његовог суботичког пројекта.
Први од два прошлогодишња медијска конкурса у Новом Саду, онај расписан 10. фебруара, као да је успео да раскрили временске двери.
Фирма „Видео креатива тим“ Милана Швеља, о којој је наш сајт већ писао, учествовала је на поменутом конкурсу, расписаном свега два дана након њеног оснивања, приложивши прецизно наведене расходе које је, потом, платила фирми „Огњана Старовић ПР Градске инфо“. То не би било необично, да фирма Огњане Старовић није основана тек 8. јуна исте године, 4 месеца након расписивања новосадског конкурса.
Јавност итрекако има право и треба да зна како је Швељо, чак и након што је буџет његовог пројекта накнадно био ревидиран, унапред знао колико ће коштати услуге фирме која у време расписивања и све време трајања поменутог конкурса уопште није постојала, односно да ли је поменута фирма, из неког разлога, цене својих услуга накнадно прилагодила Швељовом пројекту.
Да је Швељо унапред прецизно навео расходе пре оснивања фирме Огњане Старовић, види се по ревидираном буџету пројекта који је Градска управа за културу Града Новог Сада запримила 17. маја 2021. године. У поменутом документу (бр. 1979), сви расходи Швељовог новосадског пројекта прецизно су наведени знатно пре него што је фирма Огњане Старовић основана.
Поврх свега, Швељо је у конкурсној документацији навео да је његов пројекат „Чист Нови Сад“ трајао од 1. маја (првобитно је требало да почне 1. априла) до 31. децембра 2021. године, што значи да у време када је његов пројекат започет поменути „подизвођач“ највећег дела послова у вези са суфинансираним делом Швељовог пројекта није био ни основан.
Швељо је за пројекат „Чист Нови Сад“ од Града Новог Сада добио 700.000 динара на име половине укупних трошкова пројекта, односно 140.000 динара по једном прилогу у трајању до 5 минута.
Матрица иста као у Суботици
Увидом у прошлогодишњу конкурсну документацију „Видео креатива тима“, до које је наша редакција дошла захваљујући професионалном и одговорном односу новосадске градске управе, лако је уочити исту матрицу као у суботичком случају.
Сав новац фирме „Видео креатива тим“, добијен на конкурсу, завршио је на рачунима „подизвођача“, без приказаног правдања другог дела пројекта за који је Швељо требало да обезбеди средства из властитих извора.
Највећи део новца добијеног у Новом Саду, 600.000 динара, Швељо је 30. августа 2021. године пребацио поменутој фирми Огњане Старовић која је, иначе, члан Надзорног одбора Јавног предузећа „Емисиона техника и везе“. Швељо јој је платио „припрему потписа и снимања“ 120.000, израду видео графике 90.000, снимање 180.000 и монтажу 210.000 динара.
Остатак новца из Новог Сада, Швељо је 24. децембра исте године пребацио Удружењу грађана „Ја волим Сомбор“. Посреди је сума од 100.000 динара, издвојена за израду шпица, џинглова и форшпана.
На челу поменутог удружења налази се Вања Ђекић која се, како је наш сајт такође већ писао, често појављује у медијским комисијама као представница удружења повезаних са Владаном Стефановићем из Суботице.
Неизбежни ВТВ д. о. о.
Швељов еколошки пројекат „Чист Нови Сад“, укупно 5 медијских прилога у трајању до 5 минута, према приложеној документацији требало је да буде приказан на Телевизији Суботица, у власништву Владана Стефановића, односно његове фирме ВТВ д. о. о. У конкурсној документацији, међутим, нигде није наведено време емитовања, баш као што је случај и са Швељовим пројектом у Суботици.
Чланови наше редакције трагали су безуспешно на „Јутјубу“ за Швељовим емисијама из његовог пројекта за који су Суботичани лане издвојили 2.500.000 динара, а које су наводно емитоване такође на Телевизији Суботица.
Владан Стефановић никада нам није одговорио на питање о времену емитовања Швељових прилога. У првом и до сада нашем једином телефонском разговору на ову тему, Стефановић је рекао да не зна за Швеља и да са њим нема никакве везе. То се, међутим, не да закључити из конкурсне документације Швељовог „Видео креатива тима“ до које смо дошли у Суботици и Новом Саду.
На концу, Швељо је и у Суботици и у Новом Саду, као властити плус у процесу процене пројеката, навео управо заинтересованост Стефановићеве фирме ВТВ д. о. о. за наставак сарадње.
Швељо ни у Новом Саду ни у Суботици међу подацима о интерном мониторингу и евалуацији свог пројекта није навео где су тачно доступне анкете и истраживања која доказују наводну успешност његових пројеката.
И Огњана Старовић за сада без одговора
Наша редакција је овим поводом телефоном контактирала Огњану Старовић. Она нам је у кратком разговору најпре обећала да ће проверити свој имејл и прочитати наша питања, али нам касније није одговорила на телефонски позив.
У имејлу који смо јој проследили питали смо је како се догодило да две новоосноване фирме, Швељова основана 8. фебруара и њена, основана јуна 2021. године, успоставе сарадњу, те како је Швељо, прилажући структуру својих расхода, могао да зна колико ће њена фирма заценити своје услуге, будући да током новосадског конкурса уопште није ни била основана.
На крају, Огњану Старовић питали смо шта су тачно „трошкови потписа“, наплаћени 120.000 динара, као и да ли сматра да њено чланство у Надзорном одбору Јавног предузећа „Емисиона техника и везе“ представља сукоб интереса, будући да се од лане појављује као актер конкурсних пројеката у области медија.
Одговоре на ова питања стрпљиво очекујемо.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.