Вести
27. 07. 2012.
Прети гашење локалних медија
Крагујевац - Последњи догађаји у вези са приватизацијом листа „Политика“, као и штрајк запослених и стечај у Телевизији Чачак, само су нови докази о погубним последицама нетранспарентне приватизације медија у Србији.
Ова два, у низу сличних примера, још једном потврђују исправност и сврсисходност „Крагујевачке иницијативе“, коју су, од 2007. до сада, потписали представници бројних електронских медија из свих делова Србије, наводи се у јучерашњем отвореном писму које су председнику Владе Србије и министру културе и информисања, те НУНС-у и УНС-у, упутили директори и главни и одговорни уредници Радио телевизије Крагујевац (РТК), НТВ Ниш и радио станица у Панчеву и Новом Пазару. Они од надлежних траже да се примени недавно усвојена Стратегија развоја система јавног информисања у Србији до 2016, која предвиђа и формирање шест регионалних јавних радио и телевизијских сервиса.
- Поједине интересне групе залажу се, последњих дана, за измену медијске стратегије, нарочито у оном њеном делу који се односи на формирање регионалних јавних сервиса. Због тога, потписници „Крагујевачке иницијативе“, од председника Владе, министра културе и информисања, али и осталих надлежних захтевају да се медијска стратегија спроведе што хитније и према динамици коју тај документ предвиђа. У супротном, Србији прети гашење локалних и регионалних медија, као и комерцијализација преосталог медијског простора, што значи да би регионалне и локалне заједнице по Србији, изван Београда, ускоро могле да остану у тоталном медијском мраку, односно без икаквих информација о актуелним збивањима у њиховом непосредном окружењу, упозоравају потписници јучерашњег отвореног писма Влади Србије.
Коментари (1)
Остави коментар27.07.
2012.
У ствари буџетлије траже бивши ССРН
Дакле, медији који су на буџету вапе да остану и даље на буџетској сиси. Да Скупштина града Крагујевца, односно граћани, из буџета сваког месеца Радио-телевизији Крагујевац, која се неовлашћено представља као "Шумадијски јавни сервис" дају шест милиона динара! Уз остала давања за опрему и друге потребе РТК, та медијска кућа која има преко стотину запослених, и веома слабу гледаност, а о поверењеу да и не говоримо. међу гледаоцима, потроши око стотину милиона динара из буџета. Да не помињемо да јавно-комуинална предузећа морају даплаћчају ртекламе, да помажу према принципу "теледиригогваног маркетинга". Ето, сада се буџетски уредници боре за опстанак медија, за финансирање локалних јавних сервиса. Нека буду поштени и нека се заложе за оживљавање покојног ССРН (Социјалистичког савеза радног народа) ,да непостојећа "Застава" опет бу СОУР СА ДРУШТВЕНИМ КАПИТАЛОМК И РАДНМЦИМА САМОУПРАВЉАЧИМА (њих 28.000). Наравно, и да опет крене Титова штафета! Не бива, драги моји. То што Јованка и Вучко, покушавају да продају као борбу за Медијску стратегију, зове се на српском продавање рога за свећу. РТК је потпуно у власти локалног руководства, са утицајем локалне политик е алеко већим него што је пок. Бора Петровић имао у време свог градоначелниковања на Радио Крагујевац.
Одговори