Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Светске медијске куће предлажу наплату садржаја на интернету
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 07. 2012.

Извор: Блиц онлајн

Светске медијске куће предлажу наплату садржаја на интернету

Интернет је, што се тиче ширења садржаја, благослов за издаваче, сматра Дитмар Волф, директор Удружења немачких издавача дневних новина и часописа (БДЗВ).

Интернет је, што се тиче ширења садржаја, благослов за издаваче, сматра Дитмар Волф, директор Удружења немачких издавача дневних новина и часописа (БДЗВ).

Чак 39 одсто корисника интернета редовно посећује интернет понуде дневних новина, а у старосној доби између 14 и 29 година, оној за коју се сматра да је баш не занима дневна политика, овај постотак износи 62 одсто.


 Решење се поновно тражи у наплати конкретних садржаја. Наиме, оно што је пре неколико година неславно пропало, сада би, ширењем уређаја попут Ајпеда, могло уродити плодом. Продаја тзв. е-папира, тј. електронских претплата новина је у последње време у порасту.

 

Немачке новине траже накнаду од Гугла


„Менталитет по којем све на интернету мора бити бесплатно, полако нестаје“, закључује Јоахим Фурман који је унутар БДЗВ задужен за онлајн издаваштво.


Власти у Берлину планирају да уведу закон према којем би глобални претраживач Гугл плаћао накнаду немачким новинама јер се у претрази појављују изводи из њихових вести. У питању је опасни преседан, упозоравају у Гуглу.

Рачуне приватним издавачима већ годинама, међутим, кваре они који своје садржаје стављају бесплатно на интернет. Ту се пре свега ради о јавним медијским кућама које свој програм финансирају претплатама грађана.


Приватни издавачи траже да државни медији драстично ограниче своју понуду на интернету јер сматрају да је настала апсурдна ситуација по којој грађани својом претплатом финансирају гашење приватних медија.


Јавне медијске куће с друге стране држе да претплатници за свој новац имају право на „комплетну услугу“ тј. на радио, ТВ програм и онлајн садржаје. Сви покушаји договора за сада су пропали.


Још један трн у оку издавачима су и портали који скупљају садржаје са страница дневника и часописа те их објављују на својим страницама. Иако такви портали, попут Гугл Њуза по правилу објављују извор садржаја, сам власник права на садржаје од тога нема превелике користи.


Стога издавачи траже да се и за овакво коришћење наплаћују ауторска права.

Танјуг

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси