Вести
25. 10. 2021.
Фејсбук пристао да плаћа француским издавачима за вести
Америчка компанија Фејсбук и група француских новинских издавача постигли су договор према којем ће француски национални и регионални листови добијати накнаду за њихов садржај који се дели на тој друштвеној мрежи
Уговор о лиценцирању потписали су Фејсбук и удружење издавачких кућа АПИГ, које представља 300 француских листова, међу којима су Монд, Фигаро, Парисјен, Либерасион.
Споразум ће "побољшати квалитет онлајн информација за кориснике интернета и издаваче на Фејсбуку", саопштила је та компанија 21. октобра.
Финансијски детаљи уговора, висина накнаде нити начин на који ће се рачунати, нису објављени.
Фејсбук је саопштио да ће у јануару покренути француску верзију свог новог производа Фејсбук њуз, где ће група издавача моћи да објављује своје вести.
Постигнут уговор је део ширег настојања држава Европе, али и у другим деловима света, да натерају Фејсбук и остале друштвене мреже да плате издавачима за садржај који деле њихови корисници.
Медији су се жалили да интернет гиганти зарађују на њима, продајући огласе повезане са њиховим вестима а не делећи зараду од тога.
Француска је прва чланица ЕУ која је применила директиву Уније о ауторским правима из 2019, усвојивши закон о сродним правима новинских агенција и издавача.
"Услови које смо постигли омогући ће Фејсбуку да примени директиву и француски закон, истовремено правећи значајна финансијска средства за издаваче Удружења, посебно оне најмање", изјавио је председник АПИГ-а Пјер Лует.
Овај споразум се сматра првом победом француских медија, али други, тежи преговори са технолошким гигантом Гуглом и даље трају.
Гугл је потписао сличан начелни споразум са француским удружењем АПИГ раније ове године, али су преговори о плаћању стали. Због тога је француски тржишни регулатор казнио Гугл са 500 милиона евра јер није у потпуности испоштовао договор о накнади за коришћење вести.
Преговори би требало да буду настављени у новембру, а у међувремену ће бити урађена процена остварених прихода, директно или посредно, од вести објављених на платформама.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.