Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Могу ли Твитер и Фејсбук бити извори информација?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

04. 04. 2012.

Извор: Данас

Могу ли Твитер и Фејсбук бити извори информација?

Дводневни семинар „Новинарство и нови медији: нове границе“ у хотелу „М“ окупио бројне новинаре из земље и региона

Могу ли Твитер и Фејсбук бити извори информација? Да ли је Гугл нови уредник онлајн медија? Ко пружа информације данас, новинари или грађани?

Колики је утицај друштвених мрежа на предизборне кампање и медије - неке су од тема међународног дводневног скупа „4М Београд - Новинарство и нови медији: нове границе“ који је почео јуче у хотелу „М“, у организацији Цанал Франце Интернатионал (ЦФИ), Амбасаде Француске, Независног удружења новинара Србије и канцеларија ОЕБС-а и ИРЕЏ-а.

Николас Сансон, координатор ЦФИ за Европу и Азију, каже за Данас да нови интернет медији, првенствено Твитер и Фејсбук, имају све већу улогу у јавној сфери и ширењу информација.

- Покушавамо да помогнемо новинарима да сарађују са новим медијима, јер без интернета не могу да опстану. Публика која гледа ТВ и читаоци новина такође су корисници интернета. Новинари морају да науче како да користе те медије и да извуку најбоље од њих, што је један од циљева овог скупа - указао је Сансон, додајући да без коришћења нових медија, традиционални медији могу изгубити велики део публике.

Према његовим речима, кључна реч је - интерактивност.

- Често се дешава да неку информацију прво сазнате на интернету, па тек онда на телевизији. Ипак, новинари треба да буду обазриви и да провере сваку чињеницу коју пронађу на интернету, јер није свака истинита - истиче Сансон, напомињући да је једна од тема дводневног скупа и начин провере информација.

Током дводневне конференције биће одржано 13 различитих панела и округлих столова, а интересовање представника медијских кућа из земље и окружења је велико.

У НУНС-у наглашавају да је ово први у низу догађаја које ће ово удружење организовати на тему интернета и друштвених мрежа у новинарству. Маја Васић Николић из НУНС-а каже за Данас да је циљ конференције да новинари и уредници из региона у сарадњи са француским колегама науче колико је важна сарадња нових и традиционалних медија, као и да се упознају са начинима на које могу да их користе.

- Нови медији не морају бити противници традиционалних. Једна од тема је, на пример, да ли Твитер може да буде извор информација? Ако 100 људи на тој мрежи потврди да се нешто десило, треба ли то да буде повод за истраживачко новинарство?

Једна од тема је и „Да ли је Гугл уредник онлајн медија?“, јер он одлучује шта је најважнији догађај по броју „кликова“ на одређену вест - каже Васић Николић.

ЦФИ је започео пројекат 4М организацијом прве конференције у Монпељеу 2011, како би подржао своје партнере у еволуцији њихове новинарске праксе пред изазовима развоја нових медија.

Друга конференција организована у Тунису у јануару 2012. била је изузетно успешна. После Београда, нови сусрет 4М предвиђен је 21. и 22. Јуна у Монпељеу.

К. Ж.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси