Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  Одбор за културу и информисање одбио као неосноване коментаре УНС-а на Предлог извештаја за седам предлагача кандидата за чланове Савета РЕМ-а
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

13. 07. 2025.

Извор: УНС

Одбор за културу и информисање одбио као неосноване коментаре УНС-а на Предлог извештаја за седам предлагача кандидата за чланове Савета РЕМ-а

Удружење новинара Србије (УНС) добило је одговор Одбора за културу и информисање на коментаре УНС-а у вези са Предлогом извештаја за седам групација о предлозима кандидата за члана Савета Регулаторног тела за електронске медије. Одговор преносимо у целости.

Поштовани,

Веома смо захвални на достављеним коментарима и Вашим напорима да процес избора чланова Савета Регулаторног тела за електронске медије учините додатно инклузивнијим. С тим у вези, подсећамо Вас да је тачка Дневног реда на 16. седници Одбора гласила: „Разматрање поднетих приговора на листу кандидата и листу организација за чланове Савета Регулатора“ а да за пет од шест кандидата који су оспорени у Вашем допису, није поднет ниједан приговор.  

Поводом коментара које сте нам у име Удружења новинара Србије доставили, а која се односе на достављени Предлог извештаја за седам групација о примљеним предлозима кандидата за члана Савета Регулаторног тела за електронске медије, обавештавамо Вас о следећем:

1. за кандидата Снежану Миљковић мишљења смо да је приговор неоснован. Наиме, у вашим коментарима уопштено наводите да овај кандидат не испуњава услове из члана 10. став 3. Закона о електронским медијима, односно да се не може сматрати стручњаком из надлежности Регулатора. Детаљним увидом у достављену документацију предложеног кандидата, утврдили смо да је за Снежану Миљковић достављена потпуна и уредна документација којом се потврђује да је стручњак у смислу члана 10. став 3. тачка 2) Закона. За оспореног кандидата достављена је, између осталог, следећа документација: доказ о стеченом  високом образовању на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године и доказ о радном искуству у трајању од 10 година на ТВ Храм.

2. за кандидата Мевљуда Дудића мишљења смо да је приговор неоснован. У вашим коментарима наводите да кандидат предаје предмете Da va на основу чега оспоравате углед у јавности овог кандидата. Детаљним увидом у документацију наведено је да је кандидат професор комуникологије на Универзитету у Новом Пазару. Такође, за кандидата је достављена потпуна документација прописана чланом 10. Закона о електронским медијима и то:

1) доказ о стеченом  високом образовању на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године,  

2) доказ о радном искуству у трајању  више од 10 година, односно од 1996. године у медију Глас Ислама.

3. за кандидата Сумеју Смаилагић  мишљења смо да је приговор неоснован с обзиром да се наводи да нема радно искуство у трајању од 10 година. У пријави овлашћеног предлагача достављена је потврда да кандидат више од  десет година учествује у раду листа Глас Ислама и подлистова Софта и Талиб.

4. за кандидата Љумтурије Амети, мишљења смо да је приговор неоснован, с обзиром на то да је за кандидата достављена потпуна и уредна документација у смислу члана 10. став 2. Закона. Између осталог, достављена је и оверена фотокопија дипломе о стеченом високом образовању на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године.

5. за кандидата Мухедина Фијуљанина, мишљења смо да је приговор неоснован. Наиме, увидом у целокупну документацију, као и предметно решење на које се позивате у вашим коментарима, очигледно је да се ради о угледном стручњаку са преко 30 година радног искуства у медијима у смислу члана 10. став 3. Закона, као и представнику бошњачке националне мањине. Предметно решење Агенције за спречавање корупције, којим му је изречена мера јавног објављивања одлуке о повреди Закона о агенцији за борбу против корупције, ни на који начин не указује на чињеницу да предложени кандидат нема углед у јавности, те стога је ирелевантна за поступак који је у току пред Одбором за културу и информисање.

6. за кандидата Милоша Гарића, мишљења смо да је приговор неоснован. Наиме, у вашим коментарима наводите да је кандидат завршио основне академске студије у трајању од најмање 240 ЕСПБ бодова за мање од 4 године. С тим у вези указујемо вам на чињеницу да Закон о електронским медијима не прописује број година које кандидат мора да студира како би испунио услов из члана 10. став 2. Закона. Диплома основних академских студија коју је предлагач доставио за кандидата Милоша Гарића потврђује да овај кандидат има високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године. Шта више, достављена диплома овог кандидата изједначена је и са основним академским студијама другог степена (мастер академске студије), у смислу Закона о високом образовању. Чињеница да ли је кандидат студирао три, четири или нпр. десет година је ирелевантна за овај поступак. Наиме, учестала пракса на универзитетима у Србији је та да се студентима омогућава да упишу и више од 60 ЕСПБ бодова у току једне академске године. Такође, студентима који се у току студија пребацују са једног студијског програма, или факултета на други, најчешће се признају одређени испити који су сродни или се преклапају, те је и тако могуће завршити студије у року краћем од четири године.

Поводом примедбе да Милош Гарић нема најмање 10 година искуства у електронским медијима, увидом у целокупну документацију која је достављена за овог кандидата утврђено је да предложени кандидат има најмање 10 година искуства у електронским медијима у смислу члана 10. став 3. Закона, те да исуњава све услове да би се сматрао стручњаком из надлежности Регулатора. Указујемо вам и на то да је о свему овоме, као и о осталим наводима које сте доставили у вашим коментарима, било доста речи на састанцима који су одржани под покровитељством Делегације Европске уније у Србији, 25. и 28. јуна 2025. године и на 16. седници Одбора за културу и информисање, која је започета 1. и 2. јула 2025. године, стога мишљења смо да није целисходно у овом тренутку поново отварати питања око којих су се учесници свих ових скупова већински усагласили.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси