УНС вести
24. 05. 2023.
K.Ц. Калеидоскоп: Већину средстава на конкурсима добијали медији који се само декларативно баве културом
За пројектно суфинансирање медијских садржаја у области културе од 2015. до 2022. године из државног буџета издвојено је 13.3 милиона евра за 2.480 пројеката, а већина садржаја за који су додељена средства се само декларативно бави културом, закључци су истраживања „Под лупом: Култура у медијима – Шта подржава држава".
На представљању истраживања данас у Коларчевој задужбини директорка Културног центра Калеидоскоп Гордана Тадић рекла је:
„Ако медији прате културу, најлогичније је да прате актуелну културу, позориште, филмове, преставе. Тога има најмање у додељеним средствима“.
Додала је да је проблем што многи портали који немају рубрику култура конкуришу за суфинансирање медијских садржаја у тој области.
Како је навела, истраживање је показало да више од 56 одсто ових пројеката уопште не спада у културни садржај, већ су то опште, друштвене теме. Културном баштином се бави 13.4 одсто, док је 8.3 одсто пројеката потпуно недефинисано.
Од суфинансираних медијских производа из културе, 7.2 одсто је у категорији образовања, 5.9 процената чини актуелна културна продукција, 3.1 одсто мултикултуралност, 2.8 процената манифестације, док су на последњем месту филмско стваралаштво – 1.1 одсто, визуелно стваралаштво 0.8 одсто. За 0.7 одсто пројеката не може да се утврди област, показују резултати истраживања.
„Трендови промашених тема, непрофесионалности и кича су потиснули актуелну културну продукцију, која би требало да буде носећа област у промоцији и афирмацији културе и медија“, неки су од закључака из деветомесечног истраживања.
"Питала бих оба министарства да ли уопште гледају портале којима одобравају новац јер има много копи-пејст варијанти, истих тема. Не може неко да три године ништа не објави, већ само када добију новац", рекла је Тадић на панел дискусији.
Било би, како је додала, добро да постоји оцена квалитета пројеката, која би била важна за одлучивање о расподели средстава на наредним конкурсима.
Културни центар Калеидоскоп је зато у сарадњи са Центром за одрживе заједнице реализовао пет интерактивних подсајтова са статистичким подацима, који обухватају комплетну анализу од 2015. до 2022. године: укупна издвајања, број пројеката, поделу на области и подобласти, издвојен новац из свих органа власти са бројем подржаних пројеката, медије који су подржани, али и подносиоце којима су одобрена средства.
Посебно су, како је додала, обрађени и медијски пројекти два јавна конкурса за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја који промовишу и афирмишу теме из области културе у 2021. и 2022. години. Ове конкурсе је расписало Министарство културе и информисања, а конкурс је преласком Сектора за информисање у Министарство за информисање и телекомуникације од ове године укинут.
Интерактивни прикази, како су рекли из Културног центра Калеидоскоп, биће добар алат новинарима, али и студентима новинарства, представницима Министарства за информисање и телекомуникације који се даље буду бавили овом темом, јер остају као трајна категорија на порталу магазина Калеидоскоп медиа и могу се претраживати по различитим категоријама.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.