УНС вести
11. 12. 2020.
Акциони план за примену Медијске стратегије: Мења се 13 закона, држава излази из Политике, Танјуг се брише из АПР-а
Акциони план за примену Медијске стратегије од 2020. до 2025. године, чији је циљ унапређење система јавног информисања који гарантује слободу изражавања, слободу медија, безбедност новинара, медијски плурализам, развијено медијско тржиште и оснажену новинарску професију, јуче је објављен у Службеном гласнику.
Влада Србије је истовремено на јучерашњој седници формирала радну групу за праћење спровођења Акционог плана за примену Стратегије развоја система јавног информисања у земљи до 2025. године (Медијска стратегија), којој ће Министарство културе и информисања тромесечно достављати извештај о активностима које су предвиђене овим планом.
У Акционом плану је дат низ мера за унапређење безбедности, социо-економских и професионалних услова за рад новинара, заштиту новинарских извора, професионалне аутономије новинара и уредника у односу на унутрашње притиске, функционалност и ажурност Регистра медија, обезбеђивање независности јавних медијских сервиса и Регулаторног тела за електронске медије...
У мери која се односи на смањен и учињен транспарентан утицај државе на медијско тржиште, предвиђен је потпуни излазак државе из власништва Политике АД до четвртог квартала 2021. године. Први квартал следеће године рок је за окончање приватизације новинске агенције Танјуг, као и без одлагања подношење пријаве за брисање агенције из регистра привредних друштава, односно медија.
Акционим планом предвиђена је измена 13 закона у наредне две године, међу којима се највише промена односи на Закон о јавном информисању и медијима, затим Закон о електронским медијима и Закон о јавним медијским сервисима.
За разлику од Медијске стратегије која важи за период од 2020. до 2025. године, Акциони план за њену имплементацију, који је Влада Србија усвојила 3. децембра, односи се на период од 2020. до 2022. године. У документу је објашњено да Стратегија предвиђа доношење два акциона плана, те да ће се пре истека важења првог, приступити изради извештаја о резултатима спровођења.
„На основу резултата о спроведеним активностима, а пре истека првог акционог плана, започеће се са процесом израде другог акционог плана који треба, заједно са реализованим активностима из првог акционог плана, да доведе до реализације општег и посебних циљева на нивоу Стратегије“, пише у Акционом плану.
Медијска стратегија је, подсетимо, усвојена 30. јануара 2020. године. На њеном нацрту је радила радна група од 18 чланова, коју су чинили представници државе и новинарских и медијских удружења.
У прилогу је Акциони план за спровођење Стратегије развоја система јавног информисања у Републици Србији за период 2020–2025. годинe, у периоду 2020–2022. године.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.