Насловна  |  Актуелно  |  Регион  |  Редакције морају познавати своју публику
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Регион

23. 05. 2022.

Аутор: Вања Черимагић Извор: media.ba

Редакције морају познавати своју публику

“Како привући публику у презасићеном медијском окружењу” била је једна од тема панел дискусије која је одржана у склопу регионалне конференције „Рјешења и иновације у медијима“ а новинари, медијски радници и представници цивилног друштва говорили о томе на који начин медији и новинари допиру до своје публике, шта је улога технолошких компанија и друштвених мрежа и да ли постоји недостатак финансијске одрживости у медијској индустрији

“Менаџери морају престати доносити уређивачке одлуке. Уређивачка политика треба да буде оријентисана на оно шта је од јавног интереса, а не на оно што доноси највише новца”, рекао је Галеб Никачевић, бивши уредник Vicea и Noizza. Никачевић је 2020. године покренуо свој подцаст под називом „Агеласт“, који је постао један од водећих у Србији, са више од 100.000 пратилаца на YоуТубеу и 200.000 слушалаца на аудио платформама.

Никачевић каже да се навике публике морају мијењати јер су друштвено-економски услови створили лоше навике конзумирања садржаја.

Сања Лазић, која се бави дигиталним маркетингом и експертица је за crowdfunding у Србији, дијели сличне ставове са Никачевићем.

“Медији би се требали вратити на своје основе и направити циљну групу људи којима се обраћају, да детаљније виде ко су, које су њихове вриједности и интересовања и како проводе вријеме на друштвеним мрежама. Учење и креирање садржаја према потребама публике не значи да своју мисију и визију морају промијенити, али не смијемо заборавити коме и на који начин се обраћамо”, истакла је Лазић.

Виктор Марковић са Njuz.neta каже да млади нису довољно упорни и да лако одустају у постизању успјеха и да би задржали своју публику и привукли нову.

“Кључно је бити упоран чак и када мислите да проналажење публике или успјех долази врло споро, а у том тренутку морате бити упорни и проћи кроз тај почетни дио јер га нико није пронашао одмах. Мислим да многи млади гледају ултрауспјешне јутјубере и њихове милионе прегледа, а ако одмах немају милионе прегледа, истог трена и одустану”, навео је Марковић.

Горан Игић, новинар и оснивач дигиталног медија „Види Вака“, каже да ће, ако је прича добро испричана задржати пажњу публике. Најважнија формула је, по њему, искреност и комуникација.

“Комуникација са публиком је већ дуже вријеме изгубљена. Када изградите добар и искрен однос са својом публиком, она ће вам дозволити да правите грешке. Они ће вам опростити чак и ако погријешите. Ако је ваша публика ангажована и прати ваше приче јер дијели ваше вриједности, онда је много лакше разбити те ехо коморе, а онда није битно колико ће прича трајати”, рекао је Игић.

Панел дискусија је одржана у оквиру регионалне конференције „Рјешења и иновације у медијима“, коју су организовали Медиацентар Сарајево и Удружење грађана „Зашто не“, уз подршку амбасада Краљевине Холандије на Западном Балкану.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси