Приватизација медија од 2014. године
17. 11. 2015.
Нестали медији који су неговали заједништво
Након истека рока за приватизацију медија, још се не зна који медиј ће преживети излазак државе из тог сектора. Оно што се, међутим, засигурно зна то је да су најгоре прошли они медији који су емитовали програм на више језика.
Од нешто више од седамдесет медија у чијем оснивачком капиталу учествовала држава, скоро половина су медији који емитују програм на више језика. Управо су ови медији најгоре прошли у приватизацији, каже медијска експерткиња Новосадске новинарске школе Дубравка Валић Недељковић.
„Нестали су медији који су неговали интеркултурализам, заједништво, они који су радили заједнички и покзаивали тај војвођански идентитет у пракси. Послат је јасан сигнал да је то нешто што не треба. Војводина је најгоре прошла пошто је у покрајини био најразвијенији систем информисања на мањинским језицима“, сматра она.
Тридесетак медија је нашло новог власника, међутим, о томе ко преузима њихов капитал, мало се зна.
Медијска аналитичарка Жужана Серенчеш каже да је велики проблем и то што у редовима нових власника скоро па и нема људи из струке.
„Велики је проблем то што међу новим власницима не видимо наше колеге, новинаре, чланове редакције. То је јако лоше јер они су по природи ствари најзаинтересованији за квалитетан рад и наставак рада тих медија. За сад ми на том списку власника видимо углавном политички прилично везаних власника“, сматра Серенчеш.
Приватизација медија у Србији завршена је 31. октобра. Тачан број продатих медија као и преузетих фирми од стране запослених, стручанци очекују до краја године.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.