Приватизација медија од 2014. године
10. 10. 2015.
Мирковић: Приватизација већине медија у Србији невероватан успех
Државни секретар Министарства културе и информисања Саша Мирковић изјавио је данас да постоје шансе да до 31. октобра буде приватизовано 70 одсто медија у Србији понуђених на продају, што би према његовим речима "био невероватан успех".
"Постоје шансе да од 74 медија која су понуђена на продају, до 31. октобра у Србији буде приватизовано њих 70 одсто, што би био невероватан успех, нарочито у поређењу са процентом приватизације других правних субјеката", казао је Мирковић у Нишу, на округлом столу посвећеном приватизацији медија у Србији.
Он је оценио да је Министарство културе и информисања задовољно тиме што ће велика већина медија пронаћи купце, што како је навео, говори да су медији атрактивни и да постоји интерес да се у њих улаже.
"Оно што брине Министарство културе и Министарство привреде је несагласје које постоји између ова два ресора и Агенције за приватизацију у погледу тумачења одредбе закона која се тиче бесплатне поделе акција", казао је Мирковић.
Према његовим речима, за Министарство културе је необјашњиво да постоји "апсолутно било каква дилема" око тога да се расподељује сто одсто капитала медија који је претходно био понуђен на продају, односно процењен у билансу на крају прошле године.
"Ових пет недеља колико траје дилема око РТВ Врање и поделе акција запосленима, непотребно је изгубљено време. Желимо да се то што пре заврши нарочито што њиховим путем намеравају да крену и телевизије у Смедереву, Бору, Прешеву и Тутину", рекао је Мирковић.
Представница Агенције за приватизацију Оливера Аранђеловић подсетила је да је то тело, за 50 од укупно 74 медија, расписало јавни поступак за продају у првом кругу, а да је продаја поновљена за 27 предузећа.
Према њеним речима, за новосадски "Дневник" биће расписан и трећи круг продаје пошто је та медијска кућа пре свих започела поступак приватизације због чега постоји довољно времена да се и трећи пут јавно огласи њена продаја.
"Свима нама је стало да се што већи број медија приватизује, међутим имамо закон који поставља ограничења у погледу рокова, а крајњи рок за приватизацију истиче 31. октобра. Ми смо тражили да се овај рок продужи до 31. децембра, јер смо сматрали да ће за неке медије бити потребно више времена", истакла је Аранђеловић.
Она је додала да кључно питање за Агенцију за приватизацију представља тачно тумачење тврдње да је издавач медија продат.
"Да ли то значи да је завршен ток приватизације, да је потписан уговор о продаји, или то значи да је ток приватизације кренуо? То мора да буде разјашњено. Поздравићемо расписивање трећег круга продаје где год је то могуће", казала је Аранђеловић додавши да ће Влада морати да донесе одлуку о трећем кругу продаје Танјуга.
Учесници округлог стола из Ниша поново су изразили жаљење што је "Нишка телевизија" приватизована док је начелник Управе за културу града Ниша Небојша Стефановић оценио да су постојали сви услови да та телевизија прерасте у регионални јавни сервис.
Професор социологије Ђокица Јовановић казао је да у Србији није реч о приватизацији већ о "тајкунизацији медија, уколико се они претходно не униште продајом".
Коментари (1)
Остави коментар10.10.
2015.
pametan se stidi, a ovaj ponosi
E, bitno je da se mediji rasprodaju ili ugase i taj posao vama dobro isplati, pa će lako država za koju godinu otvarati nove... samoooo... ima jedno samo gospodo, koje će doći na naplatu.
Одговори