Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  Медији између приватизације и гашења
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

01. 07. 2015.

Аутор: Бранко Вучковић Извор: Радио Слободна Европа

Медији између приватизације и гашења

Агенција за приватизацију упутила је јавни позив за прикупљање понуда за приватизацију 37 медија из унутрашњости Србије.

 

 

На продају су понуђени многи регионални и локални електронски медији из Ниша, Крушевца, Крагујевца, Аранђеловца, Ваљева и других градова од Суботице до Пирота и Димитровграда.

Колико ће медија у државном власништву у унутрашњости Србије добити нове власнике и шансу за преживљавање знаће се 31. октобра до када је држава продужила рок за њихову приватизацију, али је већ сада извесно да регионалне и локалне медије и запослене у њима очекују болни резови, као и озбиљне програмске промене.

Бобан Рајковић, директор Нишке телевизије, која нема сопствени простор, каже за РСЕ да је њена вредност процењена на 75.000 евра и да за те паре та телевизија потенцијалним купцима - поред бренда - нуди добру опрему, 80 запослених, широко подручје покривености ТВ сигналом и одличну програмску шему чија је окосница информативни програм.

Он, међутим, оцењује да ће приватизацијом највише изгубити управо независна уређивачка политика и информативни програм.

"Мислим да је много лакше утицати на медије када имате једног власника и мислим да је много лакше договорити се са њим на диловање и договоре са политичким странкама. Такође, мислим да је досадашњи принцип финансирања медија био далеко бољи јер чему онда локални парламент служи ако не томе да контролише ту телевизију и уз помоћ власти и опозиције. Мислим да то што кажу да ће приватизацијом држава изаћи из медија, то само тако изгледа, а да ће због свега наведеног, бити супротно - држава ће ући у све медије", каже Рајковић.

И у Радио телевизији Шумадија из Аранђеловца се надају да ће бити заинтересованих купаца, тим пре што је почетна цена је 31.000 евра. Њихов радио је основан пре 43, а телевизија пре 18 година.

Новинарка Слађана Глишић каже да се, и поред оптимистичких очекивања, свих 22 запослених определило за социјални програм, у очекивању потенцијалног купца.

​"Ми бисмо волели да то буде неко ко ће имати новца да инвестира, да задржи новинаре професионалце, да задржи професионални стандард и програмску шему која подразумева у највећем делу оно што је посао јавног сервиса. Наравно, нама је жао што Медијска стратегија није примењена у потпуности и да остану регионални јавни сервиси чији смо ми желели да будемо део. Сада чекамо да видимо шта ће бити и сада више ништа не зависи од нас", каже Глишић.

Поред доброг купца, спремног да инвестира у нову опрему, она очекује и задржавање постојећег информативног програма који је и до сада био у служби интереса јавности.

"Надамо се да ће тако бити јер без информација на локалном нивоу, неће бити ни слушалаца ни проверених, објективних и правовремених информација које њих највише интересују. На другим медијима их, свакако, неће бити. Неће се тиме бавити ни Београд, ни Војводина ни околни градови", наводи Глишић.

Предраг Обућина, директор Радио Ваљева - једине информативне куће у том граду, чија је почетна цена због великих дугова само 3.000 евра, није велики оптимиста у погледу опстанка тог медија.

"Притом ми немамо ни зграду, предајник је на државној, изнајмљеној локацији. Имамо само опрему и 11 људи. Приватизација, по мом мишљењу, није најбоље решење и држава је требала да нађе неки бољи начин да сачува медије и јавно информисање у локалним самоуправама у унутрашњости Србије", истиче Обућина.

Наш саговорник не очекује да ће Радио Ваљево, чак и ако добије новог власника, "заблистати на медијском небу Србије" и да ће бити ослобођено спољашних утицаја на уређивачку политику.

"Немогуће је са овом програмском шемом, са овим информативним садржајем који је потребан граду као што је Ваљево, да неко са 11 радника заради да одржи тај медији, то је по мени, сигурно немогуће. Понављам, приватизација медија у Србији, по мени, уопште није решење и није дала очекиване резултате. Ко мисли да ће то донети непристрасно информисање, тај се вара, јер тек тада долази до уплива политике у уређивачку политику медија", закључује Обућина.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси