Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Novinari na sudu  |  Izveštavanje sa suđenja  |  Viši sud u Kragujevcu: Država da obešteti Televiziju „Stil“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Izveštavanje sa suđenja

04. 10. 2019.

Autor: U. Sabljaković Izvor: UNS

Viši sud u Kragujevcu: Država da obešteti Televiziju „Stil“

Viši sud u Kragujevcu doneo je prvostepenu presudu po kojoj država Srbija treba da nekadašnjem vlasniku i direktoru RTV „Stil“ iz Lapova Radosavu Laziću nadoknadi štetu u iznosu od više od 7.600.000 dinara, ne računajući kamatu.

Prema presudi, država Srbija treba da Laziću, koga je zastupao advokat Zlatan Maksimović, nadoknadi štetu izazvanu, „protivzakonitim postupanjem njenih organa, zbog neosnovane naplate tužiocu“, „zbog oduzetih pokretnih stvari“, i  zbog štete nastale, jer je RTV „Stil“ bila onemogućena da posluje.

To je epilog sudskog spora pred Višim sudom u Kragujevcu, koji je trajao od 2016. godine, a pokrenuo ga je Radosav Lazić, devet godina pošto je Poreska uprava u Svilajncu odlukom o blokadi računa ugasila RTV „Stil“.

Tu odluku Poreska uprava u Svilajncu donela je 2007. godine, ubrzo pošto je na RTV „Stil“ emitovana emisija „Ispadanje” u kojoj su gostovali tadašnji predsednik opštine Svilajnac Dobrivoje Budimirović Bidža i član Demokratske stranke i nekadašnji predsednik opštine Batočina Radiša Milošević.

Lazić je u izjavi „Politici“ 2016. naveo da su predstavnici Demokratske stranke u to vreme organizovali referendum za smenu Dobrivoja Budimirovića Bidže, pa da je TV duel bio neka vrsta referenduma pre referenduma. Predstavnik Demokrata, tada je, navodi Lazić, u emisiji dobio manje es-em-es glasova gledalaca.

„Televiziju je ugasila Poreska uprava u Svilajncu, ali ne mogu da se otmem utisku da je tome kumovala i politika, odnosno naša partijska država“, rekao je Lazić 2016.godine u razgovoru za „Politiku“.

Poreska uprava u Svijlancu je 36 sati posle emisije ušla u prostorije RTV „Stil“ , blokirala račun toj kući i tako joj onemogućila rad. Lazić se potom obratio Poreskom centru u Kragujevcu, koji je osporio odluku uprave u Svilajncu.

Posle toga je izdat nalog da se izvrši nova kontrola i da se račun televizije deblokira, ali to nije urađeno. Mediji navode da zbog toga TV „Stil“ nije mogla da plati PDV, struju, telefon i internet.

Poreska filijala Svilajnac je novim rešenjem ostala pri svojoj odluci, a poreska policija iz Kragujevca je protiv Radosava Lazića podnela krivičnu prijavu po službenoj dužnosti. Osim toga, prema navodima medija, kablovski provajder SBB Kragujevac tada je ovoj televiziji za istu zonu emitovanja signala upetostručio cenu.

Pravo na obeštećenje Lazić je dobio 2012.godine, odlukom Višeg privrednog suda u Beogradu, kojom je potvrđena ranije doneta odluka Privrednog suda u Kragujevcu. Tome je prethodila odluka Upravnog suda Srbije, koji je 2010. godine osporio sva rešenja Poreske uprave u Svilajncu.

Osim toga, Lazića je svake krivične odgovornosti oslobodio Apelacioni sud u Kragujevcu.

Pošto na odluke sudova Poreska uprava Svilajnac nije reagovala, Lazić se obratio Višem sudu u Kragujevcu 2016. godine. Suđenje je trajalo gotovo tri godine, a presuda sudije Marije Filipović, kojom se nalaže da mu država isplati odštetu, konačno je donesena u julu ove godine.

Prema pisanju medija, TV „Stil“ bila je popularna televizija u Šumadiji, a pratili su je gledaoci iz celog regiona. Imala je 35 zaposlenih i svi su ostali bez posla nakon odluke Poreske uprave da njihovoj kući blokira račun.

Zbog onemogućavanja rada RTV „Stil“ protestovalo je Udruženje novinara Srbije, čiji je generalni sekretar Nino Brajović, 2016. godine izjavio da je ova afera „najteži slučaj gušenja slobode medija posle 5. oktobra 2000., odnosno najočitiji primer zloupotrebe mehanizama kojima raspolaže država, kao što je Poreska uprava“.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi