Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  CPI: U medijima izbori još nisu dominantna tema
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

29. 05. 2020.

Izvor: Tanjug

CPI: U medijima izbori još nisu dominantna tema

Monitoring medija koji je u periodu od 21. do 27. maja sproveo Centar za praćenje izbora i izbornih procedura (CPI) pokazao je da teme u vezi s predstojećim izborima u Srbiji još nisu dominantne u srpskim medijima, ali da su politički subjekti pođednako zastupljeni u informativnim emisijama, bilo da je reč o strankama koje izlaze ili bojkotuju izbore.

Kako je na konferenciji za medije kazao predstavnik CPI Nikola Perišić, u srpskim medijima u periodu monitoringa dominantne teme su bile ekonomska pitanja, regionalni odnosi i posebno odnosi sa Crnom Gorom, kaoi teme povezane sa pandemijom virusa kovid-19.

Kada je reč o zastupljenosti političkih subjekata, Perišić je naglasio da su oni pođednako zastupljeni u informativnim emisijama, pa je tako RTS u informativnom programu odvojio 9,19 odsto vremena za izborni blok, a predstavljeno je 11 političkih lista, među kojima su su pokret METLA, SRS i SPS-JS najviše zastupljene, a SzS i Zavetnici najmanje.

Izborni blok na televiziji Pink u informativnim emisijama zastupljen je sa 8,43 odsto, a u proteklom periodu predstavljeno je 20 politički subjekata, od kojih je Demokratska stranka (DS) naviše, dok je Savez vojvođanskih Mađara (SVM) najmanje zastupljen.

Na TV Hepi za izborni blok u informativnim emisijama odvojeno je 12,2 odsto od ukupnog vremena, predstavljeno je 11 izbornih lista od kojih Ujedinjena demokratska Srbije (UDS) i Srpski patriotski savez (SPAS) i Srpska radikalna stranka (SRS) najviše, dok su Zavetnici i SVM najmanje zastupljene.

Na Prvoj TV izbornom bloku je posvećeno 7,11 odsto vremena informativnog programa, najviše su promovisane METLA, UDS i Koalicija Stranke pomirenja i pravde Moamera Zukorlića, dok je stranka Suljejmana Ugljanina najmanje zastupljena na ovoj televiziji.

METLA i SRS takođe su najzastupljenije izborne liste i na N1 televiziji na kojoj je za izborni blok odvojeno 11,37 odsto informativnog programa i do sada su predstavljene 11 političkih subjekata.

Televizija B92 je najmanje svog informativnog programa ustupila za izborni blok, odnosno samo 1,54 odsto.

Kada je reč o štampanim medijima, CPI je monitoring radio za dnevne listove Kurir, Blic, Večernje novosti, Danas i Politiku gde je osim predstavljanja lista koje su najzastupljenije i u elektronskim medijima, zabeležano prisustvo političkih subjekata poput pokreta 1 od 5 miliona.

Centar za praćenje izbora i izbornih procedura je najavio pilot projekat koji će sprovoditi tokom izbora, a reč je o izlaznim anketama (exit polls) koje se, kako je rečeno na konferenciji za medije, prvi put sprovode u Srbiji.

Petar Jovanović iz CPI je rekao da je reč o anketama koji su popularne u SAD i Velikoj Britaniji, te da će one pružiti veoma dobre i pouzdane podatke, a da je glavna svrha predviđanje zvaničnih rezultata i kontrola izbora.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi