Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Brajtbart tvrdi da čovek koji napada Jugoslava Ćosića ne radi za njih
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

16. 11. 2019.

Autor: Marija Vučić Izvor: Raskrikavanje

Brajtbart tvrdi da čovek koji napada Jugoslava Ćosića ne radi za njih

Čovek koji se predstavlja kao novinar američkog sajta Brajtbart, Bogoljub Pješčić, objavio je pre dva dana na Tviteru fotografiju dokumenta u kome stoji da je privatna firma direktora N1 Jugoslava Ćosića dobijala uplate preko banke u Albaniji. Iako sam dokument, za koji nije poznato iz koje institucije potiče i da li je autentičan, ne dokazuje ništa sumnjivo, tabloidi već dva dana Ćosića optužuju da mu „Šiptari“ daju pare.

Sam Pješčić tvrdi da ima dokaze da novac zapravo potiče od kosovske vlade, i da će dokaze o tome objaviti narednih dana na Fejsbuk stranici „Srbija u srcu“ za koju tvrdi da je Brajtbartova. Međutim, iz Brajtbarta za Raskrikavanje kažu da Pješčić nije njihov novinar niti su ikada čuli za njega. „Vi to objavite i obiće Vam se o glavu, osramotićete se gore nego Ćosić“, poručio je Pješčić novinarki Raskrikavanja.

U dokumentu na fotografiji koju je Bogoljub Pješćić objavio na Tviteru, stoji da „baze gotovinskih i sumnjivih transakcija Uprave ne evidentiraju transakcije za pravno lice Keyconnection media (firma Jugoslava Ćosića)“.

U nastavku se navodi da je u periodima od 2008. godine, firma imala novčane uplate po nalogu američke ambasade i američkih organizacija na ime poklona i pomoći, kao i prilive od oko 250.000 evra preko jedne banke u Albaniji.

Pješčić je uz tu fotografiju na Tviteru napisao da je Ćosić običan plaćenik i slugar, a čitava stvar je dan kasnije kao po komandi završila u vodećim tabloidima - Informeru, Alo-u i Srpskom telegrafu.

Ćosić je u saopštenju pojasnio poreklo svih uplata, a za onu koja je išla preko banke u Albaniji objasnio ugovorom koji je njegova firma imala sa albanskom kompanijom Gener2 koja se bavi građevinskom industrijom, telekomunikacijama i maloprodajom.

„Konsultantski ugovor je bio specifično vezan isključivo za osnivanje nove televizije iz Tirane, A2, koja je ekskluzivni partner CNN-a i čiji je investitor Gener2“, saopštio je Ćosić.

Pješčić: Osramotićete se kao Ćosić

Bogoljub Pješčić u izjavi za Raskrikavanje tvrdi da je dokument legalno nabavljen, ali nije hteo da kaže iz koje institucije (na dokumentu se navodi samo „Uprava“).

To što na samom papiru koji je objavio, a koji su preuzeli tabloidi, stoji da „baze gotovinskih i sumnjivih transakcija Uprave ne evidentiraju transakcije za pravno lice Keyconnection media“, za Pješčića ne znači da nije bilo sumnjivih transakcija ove firme, već da „čak i državni organi nisu bili upoznati sa nekim stvarima“.

Kako kaže, Ćosićevo objašnjenje u vezi sa firmom iz Albanije je „poptuno nesuvislo“ i navodi da će objaviti dokaze o tome da je pomenuti novac zapravo sa Kosova, odnosno da ga je navodno kosovska vlada uplatila jednom investicionom fondu u Albaniji koja ga je prebacila trećem licu, a treće lice Ćosićevoj firmi.

Dokazi će, kako navodi, biti objavljeni na Fejsbuk stranici „Srbija u srcu“ za koju Pješčić tvrdi da pripada Brajtbartu i nosi njihov logo, kao i domen Breitbart.rs koji još uvek nema nikakav sadržaj, a registrant sajta je skriven. Počeće sa radom, kaže, kada Brajtbart bude tako odlučio.

S obzirom da se Pješčić predstavlja kao novinar Brajtbarta, Raskrikavanje je pitalo ovu medijsku organizaciju da li je Pješčić njihov novinar, da li im je poznato ko je on, da li su pomenute stranice njihove ili sa njima povezane na bilo koji način, kao i da li vode bilo koju veb stranicu, Fejsbuk stranicu ili Tviter nalog u Srbiji.

Odgovor na sva pitanja je bio - ne.

Bogoljub Pješčić ne radi za Breitbart News Network. Nikad nismo čuli za njega. Nikad nije radio za Brajtbart niti nas predstavlja na bilo koji način“, navodi se u zvaničnom odgovoru portparolke Elizabet Mur.

Kada ga je novinarka Raskrikavanja suočila sa ovim, Pješčić je rekao „Odlično“.

- Šta je odlično?

- Ja ne znam ko Vam je to rekao…

- Brajtbart.

- Ok, možda niste došli do pravog čoveka.

- Došla sam do pravog čoveka. Kontaktirala sam i uredništvo, PR tim...

- Kontaktirajte gospodina Stivena Benona (bivšeg direktora Brajtbarta i bivšeg Trampovog stratega, prim. aut)

- Kontaktirala sam ljude, ne znaju ko ste Vi.

- Dobro, eto, ne znaju.

- Vi tvrdite i dalje da ste njihov novinar?

- Pa dobro je l’ smo to već raspravili?

- Kako smo raspravili, evo ja Vas sad pitam, kažu da niste njihov novinar?

- Pa kaže i Ćosić da nije primio novac, pa je onda rekao da je primio, pa je prvo to bio napad na… Vi mene konstantno provocirate. (...)

- Imam odgovor iz jedne kompanije da Vi niste njihov zaposleni. Da li Vi i dalje tvrdite da jeste njihov zaposleni?

- Je l’ Vi shvatate da je Brajtbart ogromna firma i da postoji već šest njihovih divizija? Pitanje je od koga ste Vi dobili odgovor, i kojoj diviziji mi uopšte pripadamo i kojoj organizacionoj jedinici, i na koji način. Vi mnogo toga ne znate.

- Dobro, da li Vi tvrdite da sam ja dobila odgovor sa pogrešne adrese?

- Ja ne tvrdim ništa, Vi objavite, ja ću Vas demantovati, a onda ćete se osramotiti isto kao Ćosić.

- Objaviću ono što imam od informacija, mene interesuje da li i dalje tvrdite da radite za Brajtbart? (...)

- Što, koga to interesuje, osim Vas?

- Interesuje javnost, s obzirom da se predstavljate kao novinar Brajtbarta.

- I šta i da nije tako?

- Evo interesuje me onda za koga radite?

- Pa šta sad hoćete da Vam kažem, da radim za Vučića?

- Neću ništa da kažem, samo Vas pitam za koga radite, pošto za Brajtbart očito ne radite.

- Pa to je iz Vašeg ugla, Vaše je da probate a moje da Vam odgovorim. (...) Moj odgovor je da nemam komentar na Vašu priču i unapred Vam kažem da ćete se osramotiti gore nego Ćosić.

U razgovoru sa novinarkom Raskrikavanja Pješčić je dodao i da sve zna o KRIK-u i da će sve da istraži, jer „ako Vi istražujete mene, istražiću i ja Vas“.

Vi se bavite pokušajem da napipate nešto. I možda sam Vam ja baš završio da dobijete takav papir. Vi ne znate šta radite. Nisam ja baš tako naivan. Možda Vam je Brajtbart baš namerno tako pisao. Šta ćete onda?“, kaže Pješčić.

Naveo je da novinarku interesuje da diskredituje njega lično, „što je pokušao i Ćosić, pa je završio kako je završio“.

Pješčić, međutim, nije imao odgovor na pitanje šta je nelegalno u tome da privatna firma posluje sa firmom iz Albanije, već je, mimo konteksta razgovora, referisao na aferu sa naoružanjem i uzvratio kontrapitanjem - da li je nelegalno da neko kupuje oružje od Krušika.

Sam Jugoslav Ćosić je, inače, u saopštenju naveo da sumnja da je čitava kampanja koju protiv njega vode „doušnik Bogoljub Pješčić, Informer, Srpski telegraf, Alo i poslanik Marijan Rističević, ima samo jedan cilj - da me diskredituje i zaplaši” i smatra da je povezana sa pričom o Krušiku.

Doušnik Pješčić je sken dokumenta o prihodima Keyconnection Media, koji je pribavljen krivičnim delom, objavio neposredno nakon najave gostovanja uzbunjivača iz Krušika na N1. U istom trenutku čak tri puta me je pozvao na mobilni telefon. Poruka koja mi je kampanjom poslata je da je oružje opasna tema i njen cilj je da me zastraši i ugrozi“, naveo je Ćosić.

A da se kampanja nastavlja, svedoči i današnji tvit Dragana J. Vučićevića, urednika tabloida Informer koji već drugi dan optužuje Ćosića da uzima novac od „Šiptara“, u kome se ide korak dalje:

Au, Jugoslave, pa ti uzimaš krvavi keš od opasnih kriminalaca! Sutra u Informeru priča posle koje ništa više neće biti isto“, naveo je Vučićević.

Sutrašnji tekst u Informeru je najavio i sam Pješčić u SMS poruci upućenoj novinarki Raskrikavanja nakon telefonskih intervjua.

Obzirom da ste se bavili sa mnom, a ne vrlo ozbiljnom temom i pričom, koju sam Vam ponudio, kupite sutrašnji Informer, jer kada neće ozbiljni mediji kao vi, onda to rade tabloidi. Da još jednom razjasnimo, bez dileme, priču sam ponudio prvo vama“, naveo je on.

Na odgovor novinarke da postoje snimci razgovora, i da - bez dileme - nikakvu priču nije ponudio, Pješčić je nastavio da insistira da jeste.

„Vrednosti“ Brajtbarta

Bogoljub Pješčić je, inače, odranije poznat policiji. Saslušavan je u martu jer je Ćosića pozvao i predstavio se kao službenik Vlade SAD, odnosno „saradnik iz odeljenja Homeland Security“ i tražio od njega dokaze da je teroristički napad na Novom Zelandu povezan sa Srbijom „ili će mu biti uskraćen ulazak u SAD“.

Takođe, saslušavan je i jer je poslao preteću SMS poruku uredniku Bete Draganu Janjiću: „Ako u subotu bude nereda, čini mi se da će Beta biti spaljena“.

Gostujući na TV O2, demantovao je da je pretio bilo kome.

U žižu javnosti je došao i u aprilu ove godine, zahvaljujući sada ugašenoj stranici „Srbija naša zemlja“, koja je služila targetiranju istraživačkih redakcija i nezavisnih novinara.

Tako je, na primer, o Nedimu Sejdinoviću, nekadašnjem predsedniku Nezavisnog društva novinara Vojvodine, u nebrojeno navrata na toj stranici objavljivano da je vojvođanski separatista i islamski fanatik koji prezire Srbiju i Srbe, a u brojnim komentarima prećeno mu je smrću i proterivanjem. Prozivani su i drugi novinari da primaju novac od Soroša da bi destabilizovali zemlju.

I Sejdinović, i N1, podnosili su prijave protiv stranice koja je u jednom momentu brojala stotinak hiljada ljudi, a sada je ugašena.

Tada se javnost bavila pitanjem da li Brajtbart dolazi u Srbiju, s obzirom da je na stranici „Srbija naša zemlja“ stajao link ka Breitbart.rs, stranici koja je registrovana februara ove godine, ali je registrant sakriven, a na sajtu i dalje nema sadržaja.

Pješčić je tada, prema pisanju Balkan Insighta, sam rekao na Tviteru da on vodi ovaj sajt, ali je ubrzo rekao da više nije vlasnik.

Iako nigde nije bilo potvrde od Brajtbarta da je to njihov sajt, ni njihova stranica, niti da dolaze u Srbiju, pojedini mediji su bez provere „povezali“ ili implicirali da Brajtbart dolazi.

Tako Politika, u tekstu o Stivu Benonu, bivšem direktoru Brajtbart Njuza i Trampovom strategu, navodi:

„Ideje ovog biznismena, koji je svojevremeno za Njujork tajms govorio o sebi kao o inkarnaciji Darta Vejdera, negativca iz Ratova zvezda, primile su se i na našim prostorima. Fejsbuk stranica „Srbija naša zemlja“ baštini vrednosti po kojima se Benon proslavio. Ovaj fejsbuk nalog, koji ima direktan link prema još uvek neaktivnom portalu Brajtbart, registrovan je u februaru i već ima 87.000 pratilaca“, piše Politika.

„Vrednosti“ koje je stranica baštinila ticale su se širenja neproverenih glasina i optužbi na račun političkih neistomišljenika ili novinara, poput toga da pripadaju klanu „Klinton“, da ih finansira Soroš i da rade protiv interesa nacije.

Kao i vrednosti samog Brajtbarta - ultrakonzervativnog sajta koji je 2007. godine osnovao Endru Brajtbart , posle čije smrti 2012. godine na mesto direktora dolazi Stiv Benon. Sajt je podržavao Trampa tokom predsedničke kampanje, a Benon prelazi u Belu kuću kao njegov strateg i šef izbornog štaba.

Ubrzo je, međutim, otpušten, pa se vratio u Brajtbart, gde je u januaru 2018. godine podneo ostavku.

Sajt važi za vrlo pristrasan i ideološki obojen, a poznat je po rasizmu, mizoginiji, ksenofobiji kao i širenju laži i teorija zavere.

Kako tabloidi kreiraju spinove

Ovo nije prvi put da bombastične tvrdnje bez dokaza, kojima se neko diskredituje, stignu u tabloide sa opskurnih, nepoznatih portala, stranica, ili „botovskih“ profila na Tviteru.

Sličan slučaj Raskrikavanje je zabeležilo početkom ove godine, kada je na potpuno nepoznatom portalu govorisrbija.com objavljen tajni snimak nepoznatog autora, na kome grupa opozicionara razgovara na sastanku sa službenicima ambasade u lobiju hotela.

Iako snimak ne dokazuje ništa, tvrdnja je bila da je to dokaz da SAD stoje iza tada aktuelnih protesta i da svi zajedno hoće da naprave haos u zemlji, a nju su preuzeli svi tabloidi i poveli kampanju protiv vođa protesta.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi