Vesti
28. 05. 2009.
Javna glasila, a ne privredni subjekti
Elektronski i štampani mediji uskoro u evidenciji Agencije za privredni registar
U FOKUSU
Beograd - Ukoliko se usvoji zakon o medijskoj koncentraciji, u registar Agencije za privredni registar biće evidentirani elektronski i štampani mediji i njihovi vlasnici.
Trenutno se mediji evidentiraju u toj agenciji, ali kao privredni subjekti, a ne kao javna glasila. S druge strane, elektronski emiteri upisani su i u registar Republičke radiodifuzne agencije. Rade Veljanovski, član radne grupe za izradu zakona o medijskoj koncentraciji, kaže za Danas da će Ministarstvo kulture, pre nego što se Nacrt zakona o nedozvoljenom objedinjavanju i javnosti vlasništva javnih glasila nađe u Vladi Srbije, morati da razgovara s predstavnicima RRA i pronađe rešenje za elektronske medije. On dodaje da bi u novom registru bili upisani mnogi podaci o medijima, kojih trenutno nema. - U Agenciji za privredni registar biće upisano ko je vlasnik medija, glavni i odgovorni urednik, direktor, sedište, naziv, adresa...
Protiv onih medija koji ne budu upisani u registar biće podnete krivične prijave, ali neće im biti stopirana prodaja - objašnjava Veljanovski. Interesantno je da se trenutno elektronski emiteri evidentiraju u registru Republičke radiodifuzne agencije.
U slučaju da neki emiter to ne učini, RRA podnosi prekršajne prijave. Inače, RRA vodi registar o izdatim dozvolama za emitovanje programa, koji je javan i održava bazu podataka o tom registru.
Goran Karadžić, zamenik predsednika RRA kaže za Danas da ukoliko se usvoji zakon o medijskoj koncentraciji i formira registar vlasnika medija pri Agenciji za privredne registre, RRA će ustupiti Agenciji sve podatke kojima raspolaže.
- Videćemo kakva će biti zakonska rešenja kada je reč o promeni vlasničke strukture, s obzirom na to da je prema Zakonu o radiodifuziji RRA nadležna za to pitanje, odnosno treba da odobri promenu. Ukoliko to ostane naša nadležnost, RRA će svaku promenu odmah prijaviti Agenciji - ukazuje Karadžić.U slučaju privatizacije elektronskih medija, dodaje on, RRA ima zakonski rok da da saglasnost na kupca, koja se sastoji u tome da se proveri da li je prodajom došlo do nedozvoljene medijske koncentracije, „ali i da proverimo transparentnost kapitala“. - Ne znam da li će novim zakonskim rešenjima ta nadležnost biti dodeljena Agenciji za privredni registar - ističe Karadžić.
J. Diković
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.