Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Studija: Tinejdžeri napuštaju Fejsbuk
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 08. 2022.

Autor: TechCrunch Izvor: Mediacentar Sarajevo

Studija: Tinejdžeri napuštaju Fejsbuk

Podaci pokazuju da samo 32 posto tinejdžera u dobi od 13-17 godina koristi Fejsbuk

Generacija Z sve više koristi internet, ali stopa korištenja Fejsbuka pada među ovom populacijom, pokazuju podaci istraživanja Centra Pew Research o tinejdžerima, tehnologiji i društvenim mrežama.

Pew Research, organizacija koja informiše javnost o problemima, stavovima i trendovima u svijetu, došla je do podataka  da samo 32 posto tinejdžera u dobi od 13-17 godina koristi Fejsbuk, dok je u prethodnom istraživanju iz 2014-2015, ta brojka iznosila 71 posto, nadmašujući platforme poput Instagrama i Snepčeta.

Influenserica Jules Terpak kazala je za TechCrunch da tinejdžeri više ne nalaze vrijednost na Fejsbuku. 

“Sada postoji više od pet snažno pozicioniranih platformi društvenih mreža kroz koje možete beskonačno listati, a za naše umove nije održivo da dijelimo niti dajemo prioritet našem odnosu sa svima njima”, kazala je Terpak.  

Terpak smatra da Fejsbuk, koji tinejdžeri često povezuju sa svojim roditeljima, ima malo toga da ponudi generaciji Z. “Kultura koju njeguje prosječan korisnik Fejsbuka je veoma odvojena od onoga što danas privlači generaciju Z na tu platformu“, kaže Terpak. 

Čak i 2013. godine, kada je 77 posto tinejdžera koristilo Fejsbuk, mladi korisnici su imali negativno mišljenje o toj platformi. 

“Dok je Fejsbuk još uvijek duboko integrisan u svakodnevne živote tinejdžera, ponekad se vidi kao obaveza, a ne kao uzbudljiva nova platforma koju tinejdžeri mogu smatrati svojom”, navodi se u izvještaju Pew Researcha iz 2013. godine. 

U toj devetogodišnjoj studiji, Pew je otkrio da tinejdžeri izražavaju više entuzijazma prema drugim platformama, čak i ako ih ne koriste toliko kao Fejsbuk.  

Nova otkrića Pew Researcha su takođe u skladu sa internim izvještajima Fejsbuka, prema dokumentima koje je iznijela zviždačica Frances Haugen.  

TechCrunch piše da je ovaj pad u ključnoj demografskoj skupini loša vijest za Fejsbuk poslovanje s oglasima, koje čini najveći dio njegovih prihoda.

“Većina mladih ljudi Fejsbuk doživljava kao mjesto za osobe u 40-im i 50-im godinama”, navodi se u internom Fejsbuk dokumentu iz 2021. do kojeg je došao The Verge. “Mladima je sadržaj za odrasle dosadan, obmanjujući i negativan”, navodi se. 

Iako su tinejdžeri umorni od Fejsbuka, nisu odustali od Instagrama, još jedne Metine platforme. Šezdeset dva posto tinejdžera koristi Instagram, u odnosu na 52 posto što je pokazala anketa iz 2014-2015. godine. TikTok, koji nije čak ni objavljen u vrijeme posljednje studije, sada koristi 67 posto tinejdžera u Sjedinjenim Američkim Državama. Devedeset pet posto tinejdžera kaže da koristi Jutjub, zbog čega se može pretpostaviti da je to dominantna društvena platforma, ali mnogi je koriste samo da bi gledali videozapise, a ne kao mjesto za povezivanje s drugima na mreži.  

Jedno od pitanja za 1.316 tinejdžera u ovoj studiji je bilo o učestalosti kojom koriste ove platforme. TikTok je i dalje osvojio veći dio pažnje tinejdžera nego bilo koja platforma, osim Jutjuba za koju 19 posto tinejdžera kaže da je koristi “skoro stalno”. Samo dva posto je ovo reklo o Fejsbuku. Naveden je podatak i da 36 posto tinejdžera smatra da provode previše vremena na društvenim mrežama. S druge strane, samo osam posto tinejdžera je reklo da misli da ne koristi dovoljno društvene mreže. 

Takođe je istaknuto da je 45 posto tinejdžera reklo da neće imati problema da se odreknu društvenih mreža. 

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi