Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Новинари на суду  |  Извештавање са суђења  |  Првостепено осуђени новинарка Ивана Јовановић, НУНС, Јелка Јовановић и Надежда Гаће због неистинитих навода у часопису „Досије у медијима“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Извештавање са суђења

14. 09. 2015.

Извор: УНС

Првостепено осуђени новинарка Ивана Јовановић, НУНС, Јелка Јовановић и Надежда Гаће због неистинитих навода у часопису „Досије у медијима“

Виши суд у Београду пресудио је да новинарка Ивана Јовановић, Независно удружење новинара Србије (НУНС) и уреднице часописа „Досије о медијима“ чији је издавач НУНС Јелка Јовановић и Надежда Гаће на име накнаде нематеријалне штете солидарно исплате 200.000 динара, као и 78.000 за судске трошкове, новинару у пензији Вјекославу Радовићу.

 

Вјекослав Радовић тужио је због повреде части и угледа ауторку текста „Ратници другог ешалона“, објављеног у 28. броју часописа „Досије о медијима“ у марту 2009. године, Ивану Јовановић, издавача часописа – НУНС, уреднице Јелку Јовановић и Надежду Гаће, а због навода у тексту да је он аутор нетачне вести о „вуковарским бебама“ из 1991. године коју је објавила агенција Ројтерс.

У тексту „Ратници другог ешалона“ стоји да је „без сумње дело службе безбедности вуковарска прича о џаковима са лешевима од 41 бебе. Ту вест прво је објавио тадашњи дописник агенције Ројтерс Вјекослав Радовић (у периоду после октобарских промена 2000. шеф информативне службе Демократске странке Србије) а због демантија који је сутрадан уследио њему је у тој кући уручен отказ...“

Радовић је у тужби навео да су текстом тешко повређени његови част и углед и изнете неистине о његовој прошлости.

У тужби се истиче да је тачно да је он био дописник агенције Ројтерс у време када је објављена вест о „вуковарским бебама“, али да аутор спорне вести није он већ Доналд Форбс, репортер Ројтерса из Лондона.

„Неистинито је такође да је тужилац добио отказ од стране агенције Ројтерс, већ је са агенцијом Ројтерс потписао споразумни престанак радног односа на своју иницијативу“, стоји у тужби Радовића.

Радовић у тужби додаје и да је небројано пута објављивао демантије у вези са информацијом да је он аутор вести о „вуковарским бебама“ и наводима о начину на који је прекинуо сарадњу са агенцијом Ројтерс“.

„Наводи спорног текста послужили су као грађа за кривичну пријаву коју је НУНС поднео против НН лица Тужилаштву за ратне злочине Републике Србије 1. 7. 2009. године због кривичног дела организовање и подстицање на извршење геноцида и ратних злочина из члана 145 КЗ СРЈ, а у прилогу 1 уз кривичну пријаву достављено је издање НУНС-а 'Досије НУНС' у којем је још један текст 'Медији и рат – улога медија и новинара у распиривању међунационалне мржње у ратовима на подручју бивше СФРЈ' чији су аутори Ивана Јовановић и Мирјана Пантић, са наведеним цитатом који се односи на неистинит навод да је тужилац објавио спорну вест“, стоји у тужби.

Тужена новинарка навела је на саслушању да је у писању текста као веродостојан документ користила анализу вештака Реноа Де Ла Броса рађену за потребе Хашког трибунала у којем се помиње име Вјекослава Радовића као аутора вести о „вуковарским бебама“, као и да није нашла да је тужилац давао демантије који су објављени у новинама, нити било какав текст у коме је наведено да је погрешна информација да је тужилац аутор текста о „вуковарским бебама“.

Увидом у документацију Виши суд је утврдио да је извештај француског професора Ла Броса који је рађен за потребе Хашког трибунала у предмету Слободана Милошевића представљао исказ вештака и није имао статус документа тужилаштва, а да неистинитост наведене информације у овом извештају проистиче и из писма Доналда Форбса Вјекославу Радовићу у коме потврђује да је искључиво одговоран за објављивање нетачне вести, као и дописа Ла Броса Хашком трибуналу у којем тражи да се иправи информација да је Радовић аутор текста о бебама. Суд је утврдио и да је објављена информација о престанку радног односа Вјекослава Радовића у агенцији Ројтерс нетачна.

У пресуди се истиче и да тужени пре објављивања информације, нити приликом припреме текста, нису контактирали тужиоца ради провере инфромације, а да су осим тога у новинским чланцима који су објављивани поводом овог догађаја могли да утврде да је тужилац објављивао деманти.

„Оптужба за дело организовање, подстицање на извршене геноцида и ратних злочина веома је тешка оптужба, а која при том проистиче од неистините информације, због чега су све ове чињенице подобне да повреде част и углед тужиоца обзиром да га везују за извршење тешког кривичног дела и доводи у везу са доприносом у вршењу ратног злочина“, наводи се у пресуди Вишег суда у Београду.  

Против пресуде Вишег суда тужени имају право жалбе Апелационом суду.

Подсећамо, у јулу ове године НУНС је првостепено осуђен да некадашњим новинарима „Вечерњих новости“ Душану Стојићу, Ненаду Ненковићу и Милораду Бошњаку исплати по 200.000 динара за претрпљене душевне болове, због повреде части и угледа, између осталог и због навода у истом тексту ауторке Иване Јовановић „Медији и рат – улога медија и новинара у распиривању међунационалне мржње у ратовима на подручју бивше СФРЈ“.

 

Коментари (1)

Остави коментар
пон

14.09.

2015.

Слоба [нерегистровани] у 18:57

ДОШЛО ВРЕМЕ ЗА НАПЛАТУ!

Коначно је дошло време у којем судови доносе одлуке на основу чињеница, а не на основу првоборачких заслуга учесника петооктобарског пуча, који су сепредстављали, и још то чине, новинарима.
Претече бројних "арапских пролећа" најпре су се опробали у Србији, а њихови домаћи следбеници (извођачи радова), убеђени у своју недодирљивост бахатили су се по Србији и ружили сопствену земљу и народ, јер иза њих су стајали моћници.
А сада, па нека кусају оно што су скували!

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси