Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Трке у којој су увек познати победници
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 06. 2020.

Аутор: М. Пудар - С. Новосел Извор: Данас

Суфинансирање медијских пројеката у Зрењанину и Новом Пазару

Трке у којој су увек познати победници

Суфинансирање медијских пројеката у Зрењанину резервисано је, слично као и у многим другим градовима и општинама где је СНС са коалиционим партнерима на власти, за углавном исти круг медија, а остали су статисти у трци у којој се зна победник.

Ситуација овог пролећа, када се чека да комисија званично објави резултате, пролонгирана је ванредним стањем.

Зрењанин је, наиме, 10. јануара објавио конкурс за суфинансирање пројеката медијских садржаја, 6. фебруара је објављено решење о образовању конкурсне комисије, а од тада, бар јавно, ни гласа.

Власница зрењанинске КТВ телевизије Дана Радић каже да сваке године конкуришу са око 20 пројеката и у Зрењанину и у другим градовима, с обзиром на то да се програм ове телевизије емитује у целој Србији.

– Статистички гледано, КТВ телевизији се сваке године три четвртине пројеката одбије, а за највише пет се одобре средства и то драстично мања у односу на друге медије који не производе квалитетан програм, па самим тим немају ни гледаност, а што је најважније не обављају своју основну функију јер не производе садржаје у јавном интересу. Парадокс свега јесте то што 70 одсто подобних медија, који на конкурсима добију средства, никад те пројекте ни не реализују, већ у наративним извештајима попуне обрасце, без материјалних доказа о урађеним емисијама, истиче Радићева и потврђује да се ништа није променило у пракси расподеле буџетских средстава тако да се она додељују искључиво подобним медијима, а да се медији који извештавају у интересу народа дисциплинују, што је случај са КТВ телевизијом. Шта чека медије на зрењанинском конкурсу требало би ускоро да буде познато.

С друге стране у финансирању медијских пројеката у шест санџачких локалних самоуправа (Нови Пазар,Тутин,Сјеница, Нова Варош. Прибој и Пријепоље) влада шаренило.

Половина је реализовала конкурсе или је реализација садржаја који се суфинансирају у току, а код друге половине чека се расписивање конкурса или саопштавање резултата.

У буџетима, града Новог Пазара и пет општина, за овогодишње медијске пројекте предвиђено је укупно 99,8 милиона динара.

Заједничко за додељена средства је да је највише отишло локалним телевизијским кућама.

Највише средстава издвојено је из новопазарског градског буџета – 64,1 милиона динара.

Резултати конкурса, расписаног лане крајем децембра: Пристигао је 31 пројекат, а комисија је одлучила да за 16 додели средства. Пројекти две телевизије „однели“ су 58 милиона динара – РТВ Нови Пазар 45 милиона и 13 милиона динара Санџак ТВ.

Преосталих 6,1 милиона подељено је на 14 пројеката.

И у Новој Вароши завршен је конкурс. Из општинског буџета издвојено је 4,8 милиона динара.

Расподела као и у Новом Пазару – највише пара добиле су три телевизије ТВ Прибој, ТВ Златар и ТВ 5 из Ужица. За њихове медијске пројекте дато је пола од укупне суме.

За средства из нововарошког буџета конкурисало је 28 медија, а комисија је одлучила да средства додели за осам пројеката – три из Нове Вароши, два из Чачка и по један из Прибоја, Пријепоља и Ужица.

Интересантно је да су на овом конкурсу учествовале и медијске куће из Ивањице, Пожеге, Врњачке Бање, Ниша и највише из Београда. Конкурс је завршен и у општини Прибој, која је за ту намену издвојила осам милиона динара. Финансирано је 11 пројеката.

Пријепољска општина је за медијске пројекте из свог буџета, ове године определила девет милиона динара. Конкурс је расписан 28. јануара и одавно завршен, али још није познато коме су и по колико додељена финансијска средства.

Два дана након увођења ванредног стања, Општинско веће Тутина расписало је конкурс за финансирање медијских пројеката. Ни десетак дана после истека рока за подношење пројекат, није било познато када ће бити размотрени.

За медијске пројекте из општинске касе намењено је 10 милиона динара, као и прошле године. Правилником је предвиђено да се за телевизијске пројекте додели половина од укупне вредности пројекта.

Уцене за продају фирми

– Наши и слични независни пројекти омаловажавају се и одбијају, како би што више финансијски ослабили, а да би власт после могла да нас уцењује, да продамо фирме за тепсију пите, што је са овом телевизијом у протеклих 20 година покушано више пута, износи своје искуство Дана Радић, власница зрењанинске КТВ телевизије.

Сјеница међу шест никад расписаних

Најнеизвеснија је судбина суфинансирања медијских садржаја у општини Сјеница. Та општина се нашла међу шест у Србији које никада нису расписале такве конкурсе. Било је најава које су остале само неиспуњена обећања. Први пут се то догодило пре четири године и најављено је 10 милиона динара, али конкурс није расписан. У овогодишњем буџету предвиђена су четири милиона динара, два милиона за унапређење јавног информисања и исто толико и за информисање на босанском језику. Нема наговештаја када би општина Сјеница могла да реализује законску обавезу.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси