Вести
29. 05. 2020.
ЦПИ: У медијима избори још нису доминантна тема
Мониторинг медија који је у периоду од 21. до 27. маја спровео Центар за праћење избора и изборних процедура (ЦПИ) показао је да теме у вези с предстојећим изборима у Србији још нису доминантне у српским медијима, али да су политички субјекти пођеднако заступљени у информативним емисијама, било да је реч о странкама које излазе или бојкотују изборе.
Како је на конференцији за медије казао представник ЦПИ Никола Перишић, у српским медијима у периоду мониторинга доминантне теме су биле економска питања, регионални односи и посебно односи са Црном Гором, каои теме повезане са пандемијом вируса ковид-19.
Када је реч о заступљености политичких субјеката, Перишић је нагласио да су они пођеднако заступљени у информативним емисијама, па је тако РТС у информативном програму одвојио 9,19 одсто времена за изборни блок, а представљено је 11 политичких листа, међу којима су су покрет МЕТЛА, СРС и СПС-ЈС највише заступљене, а СзС и Заветници најмање.
Изборни блок на телевизији Пинк у информативним емисијама заступљен је са 8,43 одсто, а у протеклом периоду представљено је 20 политички субјеката, од којих је Демократска странка (ДС) навише, док је Савез војвођанских Мађара (СВМ) најмање заступљен.
На ТВ Хепи за изборни блок у информативним емисијама одвојено је 12,2 одсто од укупног времена, представљено је 11 изборних листа од којих Уједињена демократска Србије (УДС) и Српски патриотски савез (СПАС) и Српска радикална странка (СРС) највише, док су Заветници и СВМ најмање заступљене.
На Првој ТВ изборном блоку је посвећено 7,11 одсто времена информативног програма, највише су промовисане МЕТЛА, УДС и Коалиција Странке помирења и правде Моамера Зукорлића, док је странка Суљејмана Угљанина најмање заступљена на овој телевизији.
МЕТЛА и СРС такође су најзаступљеније изборне листе и на Н1 телевизији на којој је за изборни блок одвојено 11,37 одсто информативног програма и до сада су представљене 11 политичких субјеката.
Телевизија Б92 је најмање свог информативног програма уступила за изборни блок, односно само 1,54 одсто.
Када је реч о штампаним медијима, ЦПИ је мониторинг радио за дневне листове Курир, Блиц, Вечерње новости, Данас и Политику где је осим представљања листа које су најзаступљеније и у електронским медијима, забележано присуство политичких субјеката попут покрета 1 од 5 милиона.
Центар за праћење избора и изборних процедура је најавио пилот пројекат који ће спроводити током избора, а реч је о излазним анкетама (exit polls) које се, како је речено на конференцији за медије, први пут спроводе у Србији.
Петар Јовановић из ЦПИ је рекао да је реч о анкетама који су популарне у САД и Великој Британији, те да ће оне пружити веома добре и поуздане податке, а да је главна сврха предвиђање званичних резултата и контрола избора.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.