Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  БИРОДИ: Изборни мониторинг медија РЕМ-а мимо међународних стандарда и пракси
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

26. 05. 2020.

Извор: Бета

БИРОДИ: Изборни мониторинг медија РЕМ-а мимо међународних стандарда и пракси

Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ) оценио је данас је да се мерењем само времена, а не и тоналитета представљања актера у изборном процесу, Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) определио да реализује мониторинг који више сакрива него што открива.

БИРОДИ сматра да РЕМ методологија за анализу садржаја извештавања емитера, није су складу са међународним стандардима (ОДИХР, Венецијанска комисија и Директорат за људска права Европске комисије), али и праксама које се поштују у изборно-посматачким мисијама.

БИРОДИ је подсетио да је при изради Правилника који регулише поступању јавних сервиса у току изборне кампање захтевао примену наведених међународних стандарда, у делу који се пре свега односи на анализу тоналитета извештавања, али то није усвојено.

Досадашњи мониторинзи БИРОДИ-ја показују не само изостанак медијског баланса, већ и доминацију Александра Вучића, који се појављује не као кандидат за народног посланика, већ као маркетиншки актер.

Наиме, како је навео БИРОДИ, Вучић је истовремено председник странке и Републике, а Законом о Агенцији за борбу против корупције, председник Србије је изузет од функционерске кампање, те је он једини јавни функционер који може да се бави легално функционерском кампањом.

Из наведених разлога, методолошки и феноменолошки је оправадано мерити медијску заступљеност Вучича као председника Србије, јер његова доминантно позитивна присутност у тој функцији утиче на формирање ставова бирача да гласају за изборну листу где је он изразито видљив актер, а странка чији је председник у другом плану.

РЕМ је раније саопштио да је у периоду од 11. до 15. маја изборна листа "Александар Вучић – За нашу децу" била заступљена са око шест сати у предизборном програму у медијима, док је Савез за Србију учествовао са девет сати и 40 минута.

РЕМ тврди да је код медија чији је програм праћен, 34 одсто времена утрошено на аналитичаре док су Републичка изборна комисија, Градска изборна комисија, Независно удружење новинара Србије, Транспарентност Србија, повереници и заштитници грађана били заступљени у скоро 13 одсто програма.

Према подацима РЕМ-а, међу странакама које излазе на изборе, изборна листа "Александар Вучић – За нашу децу" била је затупљена 9,33 одсто времена, Уједињена демократске Србија 5,86 одсто, а листа "Ивица Дачић – СПС-ЈС – Драган Марковић Палма" три одсто времена.

Странке чије изборне листе Републичка изборна комисија није прогласила до 15. маја и странке које бојкотују изборе у медијима биле су заступљене 30,79 одсто од укупног времена, саопштио је РЕМ.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси