Вести
14. 11. 2019.
Истраживање о перцепцији иновација у медијском окружењу
Половина медија у Србији нема пара за иновације
Више од половине медија, односно 52,6 одсто њих, као највећу препреку на путу ка иновацијама наводи недостатак новца, показују резултати истраживања о перцепцији иновација у медијском окружењу које је спровела Асоцијација медија уз подршку Кабинета министра за иновације и технолошки развој.
Истраживање урађено међу медијским професионалцима, оглашивачима и делом јавности, које је представљено данас на округлом столу Асоцијације медија “Иновације у медијима” у Нишу, указује и да петина сматра да је непостојање одговорног пословања разлог недостатку иновацијама у медијима, док скоро 16 одсто испитаника сматра да недостају идеје.
Такође, сваки други сматра да је извесно да ће медији у Србији обезбедити себи бољи економски положај иновацијама, иако четвртина ипак мисли да је “то заблуда”.
“Економска депресија медија иде руку под руку како са глобалним медијским токовима тако и са осиромашењем самих потрошача који су све мање спремни да плаћају садржај, самим тим и са одлуком оглашивача да не улажу у медије, нарочито традиционалне, осим телевизија, који немају задовољавајући број публике”, истакла је ауторка истраживања Ивана Милановић Храшовец, новинарка недељника Време.
Као најефикаснији облик медијског бизнис пословања 40 одсто види дигитални маркетинг, а скоро 55 одсто да је оглашавање путем нових медија ефектније.
Резултати истраживања показују и да се медијски професионалци највише свакодневно информишу преко Интернета – у 84,2 одсто случајева, телевизије 12,3 одсто, а кроз новине свега 3,5 одсто.
Када је реч о интернет верзијама традиционалних медија, око 60 одсто истакло је да их више прати него класичну верзију тих медија, само интернет 17,5 одсто и исто толико само класичну верзију. Три четвртине сматра да традиционални медији ипак нису превазиђени, мислећи поготово на телевизију.
“У новим условима које је наметнула дигитална револуција, евидентно је да се пажња медијских потрошача већ увелико премешта са традиционалних ка новим медијима. Код младих, у старосној групи од 20-35 година, трансфер ка новим медијима је израженији и чини се већ завршеним. Свест о неопходности прилагођавања новој тржишној ситуацији присутна је у скоро свим медијима, што потврђује и мишљење око половине испитаника”, оценила је ауторка истраживања на округлом столу у Нишу.
Сваки пети спреман да плати за медијски садржај
Истраживање Асоцијације медије указује да је петина медијских професионалаца, који су учествовали у упитнику, спремно да донира уколико би медиј који прате то тражио. Такође, скоро 16 одсто њих каже да се понекад претплате, а седам одсто је већ претплаћено на неки од медија.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.