Вести
06. 07. 2011.
Приватизовано свега 38 медија
Нацрт медијске стратегије предвиђа повлачење државе из јавних гласила за 18 месеци
У последњих осам година у Србији је приватизовано укупно 56 медија, од којих је у 18 случајева раскинут уговор о продаји, показују подаци Агенције за приватизацију.
Од предвиђеног броја јавних гласила за продају, 53 је остало неприватизовано, од чега је за седам медија обустављен процес приватизовања, у 37 случајева је прекинут процес, док су за осам гласила проглашене по три неуспешне аукције.
У овом тренутку, према подацима Агенције, само један медиј налази се у поступку приватизације и више нема ниједног јавног позива за продају. Нацрт медијске стратегије, који је тренутно у фази јавне расправе, иначе, прописује рок од 18 месеци за приватизацију свих локалних и регионалних медија, као и продају државних удела у јавним гласилима.
Предлогом стратегије предвиђа се да држава не може бити власник медија, односно да оснивачи медија не могу бити држава, територијална аутономија, локална самоуправа, али и установа, предузеће и друго правно лице које је у државној својини или које се финансира из јавних прихода, „осим установа јавних радиодифузних сервиса на националном и покрајинском нивоу“.
„Република Србија ће се повући из власништва над јавним гласилима без одлагања, а најкасније у року од 18 месеци од дана усвајања ове стратегије. Повлачење државе из власништва над јавним гласилима подразумева приватизацију и/или конверзију државног власништва у акције и њихов пренос без накнаде, у складу са прописима који регулишу област приватизације“, наводи се у Нацрту медијске стратегије.
Процес приватизације медија оцењује се, иначе, у јавности као неуспешан, што је додатно само погоршало стање на медијској сцени у Србији. Током процеса продаје државних медија уочени су многи проблеми, па су тако поједини приватизовани медији отишли у стечај, док су други након продаје изгубили на квалитету и професионалним стандардима.
Влада Србије је прошле године усвојила и закључак, којим се одлаже приватизација локалних електронских медија, који емитују програм на језицима националних мањина, док се не усвоје измене Закона о радиодифузији.
Том приликом прекинут је поступак приватизације 39 медија на језицима националних мањина. Већина медија у Србији, према подацима Агенције за приватизацију, приватизована је током 2007, док је прошле године продато свега четири јавна гласила.
Најчешћи купци локалних медија била су физичка и правна лица из земље, док су свега неколико гласила купиле фирме из иностранства.
Антрфиле : Јефтина роба
Медији у Србији продавали су се и по веома ниским ценама, али и упркос томе није владало велико интересовање за њихову куповину.
За мање од 2.000 евра тако су продати Слободна реч из Врања, Таковске новине из Горњег Милановца, Полимље из Пријепоља, Златарске новости из Нове Вароши, Радио Љубовија и Радио Обреновац.
По највишој цени од 2,169 милиона евра продато је предузеће Панчевац, а међу скупљима су биле и Ибарске новости из Краљева (897.000 евра), Суботичке новине (833.000 евра), Глас Подриња из Шапца (756.000 евра), Радио ТВ Подриње из Лознице (680.000 евра), Зрењанин (678.000 евра) и РТВ М из Сремске Митровице (657.000 евра).
Б. Цвејић
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.