Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Мишчевић: Нема европских интеграција без медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

16. 09. 2019.

Аутор: Бета Извор: Н1

Мишчевић: Нема европских интеграција без медија

Шефица преговарачког тима за приступ Србије Европској унији Тања Мишчевић изјавила је да нема европских интеграција било које државе без медија и додала да би медији у Србији требало да диктирају темпо отварања питања.

„Посао европских интеграција, преговора о чланству и сутра ступања у чланство, није питање ни једне владе: ни ове владе, ни преговарачког тима, ни политичких партија, ни самог парламента, већ је то питање друштва, питање сваког појединца у овој држави. Да би озбиљан градјанин могао да се определи на будућем референдуму за или против чланства, јер кроз референдум се мора проћи, он мора да разуме о чему је ту реч, да види користи, добити и штету“, казала је Тања Мишчевић у серијалу „Медији за грађане, грађани за медије“ Новосадске новинарске школе.

Владимир Међак из Европског покрета у Србији оценио је да се медијско извештавање о ЕУ у Србији доста често своди на „флоскуларни ниво“, без уношења у суштину и без икакве аналитике.

„Садашњи начин извештавања, по којем ЕУ наводно стално нешто уцењује Србију, налаже јој, приморава је – наравно да производи отпор“, рекао је Међак.

Никола Буразер из Центра за савремене политике оценио је да је на делу недостатак стручности и разумевања јако комплексних процеса европских интеграција од стране новинара, што се може видети поготово у последњих неколико година.

„Медији у Србији већ неколико година јако негативно извештавају о свему што се тиче ЕУ. Ми већ 10 година слушамо о томе како је ЕУ на ивици пропасти, најављује се њен распад и некако провејава став да је ЕУ изгубила привлачност и да је само питање дана кад ће се распасти“, казао је Буразер.

Уредник портала „Факе Неwс трагач“ Стефан Јањић рекао је да су лажне вести у вези са ЕУ у медијима у Србији најчешће у сагласности са оним што мисли већинско читалаштво медија из којих оне потичу.

„То се види касније кроз истраживање јавног мнења и кроз однос према Европској унији. Када им поставите питање ко највише улаже у Републику Србију, одговор је масовно Русија, иако Русије нема на првим местима тих ранг листа“, навео је Јањић.

Серијал „Медији за грађане, грађани за медије“ Новосадске новинарске школе реализован је у склопу пројекта „Цивилно друштво за унапређење приступања Србије Европској унији“ Београдске отворене школе. Пројекат је подржала Краљевина Шведска.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси