Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Први случај због приватизације медија у Србији на суду у Стразбуру
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 08. 2019.

Аутор: Данас Извор: 021.rs

Први случај због приватизације медија у Србији на суду у Стразбуру

Александар Живадиновић, један од понуђача на јавној аукцији за куповину Нишке телевизије (НТВ), организоване у октобру 2015, покренуо је поступак пред Европским судом за људска права у Стразбуру због "повреде права на правично суђење" у вези са том приватизацијом.

Ово је први поступак пред судом у Стразбуру због сумње у незаконитост током приватизације медија у Србији, пише "Данас".

Нишку телевизију, чији је оснивач био Град, у другом кругу аукције купио је конзорцијум који чине Народне новине, у власништву нишке породице Радомировић, која се означава као уређивачки и финансијски блиска властима и Слађана Остојић, директорка и уредница нишке Телевизије Зона плус, чији је власник син Братислава Гашића, актуелног директора БИА и високог функционера СНС.

Живадиновић, који је био извршни директор у НТВ-у, поднео је представку Европском суду након што је дуже од три и по године безуспешно покушавао да докаже незаконитости у приватизацији НТВ пред Министарством привреде, Управним судом, Врховним касационим судом и Уставним судом Србије. Он се обратио и Основном јавном тужилаштву због сумње да је директор Народних новина Видосав Радомировић "дао лажне податке" у изјави да тај медиј "није у потпуности или делимично финансиран из јавних прихода", као и Заштитнику грађана.

Бивши извршни директор НТВ-а је у свим поступцима тврдио да је у процесу приватизације било нерегуларности јер су Агенција за приватизацију, а касније и Министарство привреде водили рачуна искључиво о поштовању прописане законске процедуре, а нису проверавали тачност Радомировићеве изјаве.

Живадиновић је подсећао да су Народне новине годинама добијале јавни новац. Према Годишњем извештају о власничкој структури и контроли медија Савета за борбу против корупције објављеном 2015. Народне новине су примале милионске износе из градског и општинских буџета о чему говоре подаци Управе за трезор од 2009. па надаље.

"Приватизација НТВ била је незаконита и дискриминаторска. Ову телевизију су, практично, новцем грађана купили приватници блиски власнтима на челу са СНС-ом. НТВ је мала телевизија у односу на националне емитере, али она у доброј мери илуструје модел по којем су медији приватизовани како би радили у корист власти или били уништени. Пошто нисам овде могао да истерам правду, очекујем да суд у Стразбуру одлучи правично и непристрасно", каже Живадиновић за Данас.

Светозар Раковић, генерални секретар Независног удружења новинара Србије (НУНС), оцењује за Данас да је добро да се неко одлучио да се приватизацијом медија бави на Европском суду, пошто је домаће правосуђе заказало.

 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси