Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Нацрт медијске стратегије достављен Европској комисији, ускоро и Извештај о расправи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

18. 05. 2019.

Извор: Инсајдер

Нацрт медијске стратегије достављен Европској комисији, ускоро и Извештај о расправи

Премијерка Ана Брнабић састала се јуче са члановима Радне групе који су радили на припреми медијске стратегије, а како је саопштено из кабинета, Нацрт документа је достављен Европској комисији на разматрање.

Извештај о спроведеној јавној расправи, која је завршена 1. марта, како је најављено из кабинета премијерке биће објављен следеће недеље.

“Процес израде Медијске стратегије био је у потпуности инклузиван и транспарентан и укључио је велики број експерата, представника академске заједнице, међународних организација, организација цивилног друштва, медија и других. Током фебруара спроведена је јавна расправа о нацрту овог важног документа и пристигло је више од 300 предлога, коментара и сугестија”, пише у саопштењу.

У саопштењу се наводи и да ће Влада РС у току наредне недеље објавити Извештај о спроведеној јавној расправи, са коментарима и одговорима на сваку појединачну примедбу.

Последњи нацрт медијске стратегије објављен је у фебруару ове године, а јавна расправа трајала је до 1. марта.  У јавној расправи и на округлим столовима учествовали су представници медијских и новинарских удружења која су чинила Радну групу за израду медијске стратегије.

Израду медијске стратегије обележиле полемике, неспоразуми, напуштања радне групе

Иако је још пре више од годину дана најављено представљање нове медијске стратегије, њен нацрт је тек крајем децембра прошле године предат Влади, након чега је одржано неколико округлих столова у оквиру јавне расправе.

Ово је,  иначе,  други покушај израде нове Медијске стратегије. Наиме крајем марта прошле године саопштено је да је Медијска стратегија завршена иако су радну групу неколико месеци пре тога напустили представници највећих медијских удружења, који су оценили да је та стратегија нелегитиман документ.

Месец дана касније, крајем априла прошле године, саветница преседника Србије Сузана Васиљевић објавила да је израда медијске стратегије заустављена после консултација председника Србије Александра Вучића и премијерке Ане Брнабић.

Нова радна група за израду медијске стратегије формирана је у јуну прошле године. Међутим већ у августу је шест новинарских и медијских удружења предало захтеве Влади Србије,  који су били услов за њихово учешће у изради медијске стратегије и давање легитимитета том документу.

У саопштењу Медијске коалиције у децембру је наведено да су у изради Нацрта медијске стратегије Србије до 2024. године активно учествовали и њихови представници и удружења, али да се паралелно с тим ситуација на медијској сцени из дана у дан погоршава.

Медијску коалицију чине Независно удружење новинара Србије, Независно друштво новинара Војводине, Асоцијација независних електронских медија, Асоцијација онлајн медија и Асоцијација Локал прес.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси