Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Истраживање: У свету опада поверење у онлајн медије
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 05. 2019.

Извор: Бета

Истраживање: У свету опада поверење у онлајн медије

Агенција УМ представила је на Digital Day-у у Београду резултате истраживања о навикама корисника друштвених медија – Wave X: Remix Култура које је показало да у свету опада поверење у онлајн медије, саопштено је данас.

Како је наведено, чак 46 одсто испитаника мисли да су лажне вести које се пласирају онлајн, док само осам одсто њих верује да су садржаји које су прочитали или видели на интернету тачни.

На мање од пола испитаника (47 одсто) утичу садржаји и вести које се деле онлајн. Такође, испитаници мање верују институцијама и стручњацима него раније.

На представљају истраживања речено је да се дешава поларизација и да појединци у друштвеним медијима виде начин за припадност одређеној друштвеној групи, која онда одређује њихов идентитет.

"Wave X: Remix Култура је препознао да у креирању идентитета данас постоји читав микс различитих утицаја, од нашег непосредног окружења, глобалне културе, до различитих информација, које су путем друштвених медија и нових платформи постале лако доступне. Са појавом друштвених медија корисницима је у руке дат снажан алат да сами ураде шта год смисле, да мењају, редефинишу или осмисле свој идентитет, да пронађу следбенике који ће делити њихова уверења и слично. Корисници друштвених медија постали су њихови креатори", рекла је директорка за медијске операције I&F Групе у оквиру које послује агенција УМ Београд Катарина Костић.

По речима драмске ауторке и професорке на београдском Факултету драмских уметности (ФДУ) Биљане Србљановић "Србија предњачи у мањку поверења онлајн због тога што не постоји нека врста етаблиране етике у професионалној употреби друштвених мрежа".

"Глобални тренд је да су fake news (лажне вести) заправо постале такав феномен да чак одлучују о изборима у највећим земљама света. Читаве фарме креатора лажних вести, наратива и садржаја интензивно покушавају да се укључе у изборне процесе а негде и успевају у томе, као што је случај био у Америци", додала је Биљана Србљановић.

Истраживање је показало да је број оних који су забринути да ће можда пропустити нешто ако нису посетили неки од друштвених медија сада мањи од половине (46 наспрам 50 одсто колико је показало претходно Wave истраживање).

На питање који је то друштвени медиј на коме проналазе оно што их занима, на којем проналазе себе, односно са којим се идентификују, глобално, испитаници су навели Нетфлиx, YouTube и Spotify. Платформе као што су Facebook, Twitter, Instagram или Snapchat за глобалне испитанике нису ни међу првих пет. У Србији, са друге стране, највише се идентификујемо са YouTube-ом, Viber-ом, Linkedin-ом.

Покривајући узорак од преко 56 хиљада испитаника, активних корисника интернета (користе га сваког или сваког другог дана), узраста од 16 до 54 године из 81 земље, истраживање Wave X: Remix Култура представља репрезентативну слику потреба, погледа и понашања преко милијарду корисника друштвених медија у свету, наводи се у саопштењу агенције УМ.

Поред Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине и Северне Македоније, ове године истраживање је први пут спроведено и у другим земљама региона, Словенији, Црној Гори и Албанији.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси