Вести
06. 09. 2010.
Преко билборда до Википедије
На стотинак места у Београду постављене рекламе знаменитих личности које су делом задужиле домаћу и светску историју, науку и културу. Уместо информација којима нас затрпавају други билборди, на овим је само податак који упућује на Википедију.
Вероватно су вам изгледом и садржајем привукли пажњу билборди које све чешће виђамо у Београду.
За разлику од ватромета боја и рекламних порука на које смо навикли, на новим билбордима су једноставне слике личности које су делом задужиле домаћу и светску историју науке и културе.
Реч је о пројекту "Лик и линк" Википедије и студија "Штап и канап".
Да у стварности не би било као у актуелној шали о наставници која говори о Марији Кири, а ученици је уз смех исправљају објашњавајући да се каже Мараја Кери, добро дођу овакви подухвати.
На стотинак места у граду слике знаменитих личности чија имена ћемо пронаћи у Интернет енциклопедији.
Јер уместо низа информација којима нас затрпавају други билборди, на овим је само податак који упућује на Википедију.
Света Матић из "Медиапраксиса" каже да реклама тако, на један модеран и савремен начин, враћа културу међу људе и у градове.
"Личности су веома пажљиво пробране. Свака личност у себи носи неку одређену поруку", објашњава Матић и додаје да су ефекти кампање већ уочљиви.
Аутор пројекта Марко Црнобрња каже да се, између осталих, на билбордима налазе Ксенија Атанасијевић, прва жена доктор филозофије у Србији, затим Ричард Сталман, оснивач и творац првог бесплатног софтвера и многи други.
Култури није својствена агресивност зато је пројекат баш овако замишљен, кажу аутори, па и очекивано дејство долази спорије.
Ускоро ћемо на великим таблама видети ликове других великана јер ово је тек почетак.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.