Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Недоумице у Закону о електронским комуникацијама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 06. 2010.

Извор: Политика

Недоумице у Закону о електронским комуникацијама


Први разлог за доношење Закона о електронским комуникацијама по хитном поступку јесте, према образложењу предлагача, да се омогући прелазак са аналогног на дигитално емитовање ТВ програма до 4. априла 2012. године, а по мом мишљењу, да се делимично прекине са тзв. новим јавним управљањем или менаџментом, по ком ресорно министарство треба да учествује у обликовању политике владе, док остале послове државне управе, укључујући и све послове надзора путем контроле и инспекције, треба да обавља Агенција као поверене послове.

Наиме, „нова” Републичка агенција за електронске комуникације (РАЕК) је, као и „стара” агенција (РАТЕЛ), и даље самостална организација која врши јавна овлашћења и која је функционално и финансијски независна од државних органа. Међутим, нова агенција није више потпуна „суи генерис” организација, јер послује у складу са прописима о јавни агенцијама и зато што назор над законитошћу и сврсисходношћу њеног рада у обављану поверених послова врши „ново” министарство надлежно за послове електронских комуникација (а не телекомуникација, као што пише у предлогу).

Нови организациони проблеми државне управе, познати из историјског искуства, на видику су. Независном имаоцу јавних овлашћења је својствена нетрпељивост према надзору његовог рада. Ова нетрпељивост наводи Управни одбор и директора агенције да нерадо гледају на све спољне покушаје да се ова овлашћења ограниче (као у два случаја преузимања поверених послова, од којих је последњи пропао). Отуда је у оваквом облику „поделе власти” нижем телу у својеврсном саставу вишег тела својствена тежња да се одваја од надлежног ресорног министарства.

Није тешко објаснити овутежњу. Њено порекло је у властољубљу. Ималац јавних овлашћења над чијим радом се врши надзор по правилу је противник баш оног ресорног министарства које над његовим радом врши надзор. Из тог разлога је, вероватно, новим законом предвиђено парадоксално решење по ком агенција сарађује са органима и организацијама надлежним за област радио-дифузије, заштите конкуренције, заштите потрошача, заштите података о личности и другим органима и организацијама о питањима значајним за област електронских комуникација, а није експлицитно одређено да сарађује са „надређеним” органом – ресорним министарством.

Дејан Поповић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси