Вести
13. 01. 2017.
ТВ каналима милиони отичу у сиву зону
Три закона стриктно забрањују да се на програмима иностраних канала који се реемитују у кабловским мрежама објављују рекламе домаћих оглашивача, што се годинама не поштује
Готово сви финансијски проблеми локалних медија били би решени ако би новац од маркетинга, уместо што сада одлази прекограничним ТВ каналима, био у легалним токовима, другачије распоређен...
Било би пара за 297 радио и 190 ТВ станица који су порески обвезници и легална јавна гласила.
Цитиране реченице су извод су из опширнијег јавног обраћања Драгише Ковачевића, директора и власника СОС канала.
Отворено писмо је „адресирано” на Нина Брајовића, новоизабраног државног секретара у Министарству информисања и културе.
Од њега се очекује да се подухвати решавања проблема рекламних блокова на прекограничним ТВ каналима које реемитују домаћи кабловски оператори. Да у тој области има грубог кршења прописа, група од тридесетак регионалних и локалних домаћих емитера указује већ годинама.
Како истичу, Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) толерише да се у програме појединих прекограничних канала убацују рекламе домаћих оглашивача, супротно Закону о електронским медијима, Закону о оглашавању и Конвенцији о прекограничној телевизији.
– У Србији има тридесетак таквих канала, који су ван нашег пореског система. Новац домаћих оглашивача одлази на њихове рачуне у иностранству, без било какве контроле државе. Има ту и плаћања у кешу, на црно… О коликим свотама је реч, говори податак да сваки од тих канала дневно емитује најмање 20 рекламних блокова, илити око 7.000 секунди. Секунда кошта најмање два евра, па јасно је да сваки од ових канала минимум наплати 14.000 евра дневно – каже за „Политику” Драгиша Ковачевић.
Опширније у штампаном и дигиталном издању "Политике"

Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.