Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Јавни сервис мами гледаоце на коцку
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

31. 01. 2010.

Извор: Блиц

Јавни сервис мами гледаоце на коцку


Радио-телевизија Србије својим гледаоцима сваки дан избија из џепа у просеку 15.000 евра подстичући их на коцкање игром „РТС лицитација – Наш ауто нашим гледаоцима“.

У овој телефонској игри, коју јавни сервис емитује четири пута у току дана, гледаоци нуде најнижу јединствену цену за аутомобил и, онај ко има среће, вози кући фијат пунто. У складу са Законом о радиодифузији, РТС има право да емитује ову емисију, тврди Горан Караџић, заменик председника Савета Републичке радиодифузне агенције. Такође, од господина Караџића и прес службе РТС-а добили смо помало подсмешљиво објашњење да је учешће у овој игри “потпуно добровољно”.

Међутим, на бројним интернет форумима гледаоци признају да су „навучени“ да изнова шаљу поруке када добију извештај оператера да њихова понуда није јединствена или најнижа, а то је била до пре само неколико тренутака. Мамипара!

Радио-телевизија Србије је институција у служби јавног интереса и логично је запитати да ли је морално да јавни сервис на овај начин грађане мами на коцку и мотивише их да сваког дана троше новац, често врло велике суме, због „награде“ која им је, ето, надохват руке? Како објаснити неком школарцу да је оно што насмејана лица с телевизије зову „игром“ заправо позив на једну врста коцкања? Колико је морално емитовати овакве емисије и у подне, када су родитељи те деце на послу?

 – Ако нешто није забрањено законом, не значи ни да је дозвољено. “РТС лицитација” призива људе да троше свој новац и то је врста отимачине пара. У природи људи је да увек очекују да ће да добију нешто, а док има оваца, биће и шишања. Међутим, РТС је јавни сервис и не би смео да “шиша” своје гледаоце. Сасвим је довољно што наплаћују претплату од грађана – каже за „Блиц недеље“ Стјепан Гредељ, директор Института за филозофију и друштвену теорију из Београда.

Иако од приређивача Државне лутрије Србије нисмо добили податак колико је порука добијено од почетка емитовања ове емисије, редакција „Блица недеље“ је направила приближну рачуницу. Може се приметити да се понуде крећу од један динар до 5.000 динара. Према правилима игре, дозвољено је да се с једног броја пошаље чак 1.000 понуда, што значи да је Радио-телевизија Србије спремна да мотивише гледаоца да за један дан потроши две просечне месечне плате, односно чак 62.000 динара. Иако се дешавало да се ауто освоји након смо једне послате понуде, гледањем емисија може се приметити да неки учесници шаљу и више од 50 порука. Један од добитника, Пеђа Новаковић из Београда, изјавио је да је послао пет различитих понуда. Такође, на крају коначног скенирања лицитације, може се уочити да на готово сваком броју има сијасет понуда. Али ако узмемо за пример да сваки учесник, у просеку, у току једног дана пошаље по пет порука, чија је појединачна цена 62 динара, долазимо до бројке од 25.000 порука, односно 1,5 милиона динара или преко 15.000 евра. Када то помножимо са 142 емисије, колико је емитовано, резултат је импресиван – преко два милиона евра је „сервис у служби грађана“ измамио својим претплатницима.

Из прес службе РТС-а изјавили су да је једна од предности ове лицитације и то што се грађанима додељује аутомобил који се производи у Србији. На интернет презентацији Лутрије Србије могу се пронаћи подаци о уплатама за свако коло игре Лото и Бинго, али уколико желите да погледате то исто за СМС игре, нема ништа осим делимичних бројева телефона добитника и идентификационих кодова.

Марко Петковић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси