Вести
05. 03. 2016.
Медији пред изборе: Одговорност за прикривену промоцију странака
Након одлуке председника Србије да распише (парламентарне, покрајинске и локалне) изборе, грађани ће се наредних неколико месеци налазити пред недоумицом за кога да гласају.
Међу честим облицима прикривене промоције странака, током кампање, налазе се промотивни садржаји емитовани на електронским медијима за које није јасно наглашено да служе у промотивне сврхе.
Други облик ове врсте злоупотребе медија су извештаји са страначких окупљања које припремају саме странке, а медији преносе у целости, без наведеног аутора, чиме јавност доводе у заблуду.
Трећи и најчешће присутан облик прикривене промоције партија је тзв. државни маркетинг, каже др Јованка Матић из Института за друштвене науке.
Као чест пример државног маркетинга наша саговорница наводи отварање фабрика, деоница путева и других стратешки важних пројеката којима присуствују високи републички, или покрајински функционери. Одговорност за чињеницу да се ти садржаји емитују је на медијима, кажу наши саговорници.
У наредних месец и по дана грађани ће имати прилику да одлуче за кога да гласају. У међувремену, на тесту ће бити, како сами политичари, тако и медији који треба да покажу са колико професионализма су у стању да креирају програмске садржаје намењене, између осталог и бирачима.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.