Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Насер Селмани: Влада да се рекламира на јавном сервису за џабе
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

21. 11. 2015.

Аутор: Лука Матић Извор: ekonomskevesti.com

Насер Селмани: Влада да се рекламира на јавном сервису за џабе

Кључне македонске политичке партије због несугласица око готово свих тачака одложиле су за следећи петак утврђивање новог Закона о медијима Македоније.

 

Једна од најспорнијих тачака су владине рекламе у медијима и дефицинација рекламе од јавног значаја.

Насер Селмани, председник Удружења новинара Македоније (ЗНМ), које се сматра опозиционим, за Економске Вести каже да су они против тога да се држава уопште рекламира у медијима.

“Те рекламе нису рекламе од јавног интереса, то је чиста политичка пропаганда јер преко тих реклама Влада промовише сопствени рад и такозвани успех и свакако идеологију политичке партије која је на власти. Сада на пример, против абортуса или промовисање да македонске породице треба да рађају више деце. Те рекламе се, прво, објављују на сасвим нетранспарентан начин. Нико практично ен зна колико новца троши Влада у тим кампањама. Они упорно одбијају да објаве колико новца троше за те рекламе. Нема критеријума по којима их додељују. А на крају, то уопште нису рекламе од општег интереса”, каже Селмани.

На питање, зар се те рекламе не додељују на тендеру, Селмани каже да формално постоје тендери, али их добијају рекламне агенције које су блиске људима у власти и они одлучују који ће медији добити рекламе из владе.

“Ако има неких критеријума, зашто они не објаве који су медији добили и које кампање и за колико новца. Да то објаве потврдило би се да се рекламе објављују само у провладиним медијима. Ми имамо, на пример, пет приватних телевизија са националном фреквенцијом. Добио сам незваничну информацију да су три телевизије – Сител, Канал 5 и Алфа – које подржавају власт за ову годину добиле по милион евра, док су телевизије које не подржавају власт – Алсат М и Телма – добиле по 100.000 евра, значи десет пута мање”, каже Селмани и додаје да се овакве информације не могу добити од званичних органа.

Он каже да Удружење новинара Македоније предлаже да се овакав начин рекламирања државе прекине.

“Ако влада и њене институције имају неке кампање да промовишу неки јавни интерес онда то могу да раде на јавном сервису и бесплатно. Јер овако користе јавне паре да би уцењивали и контролисали медије”, рекао је Селмани.

Он сматра да је то једини начин да се раскину бизнис-политичке везе медија и власти.

Селмани каже да би о томе која је кампања државе од јавног интереса требало, као другде, да одлучује медијски регулатор.

Удружење новинара Македоније (ЗНМ) такође предлаже да се сасвим забрани политичко рекламирање на јавном сервису МРТ као најмоћнијем медију.

“Таква забрана постоји у свим европским земљама са ретким изузецима”, каже он и тврди да је Европски суд за људска права пресудио да таква забрана не представља кршење права на слободу оглашавања.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси