Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Помоћи младима да разумеју медијске садржаје
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 10. 2015.

Извор: Танјуг, РТВ

Помоћи младима да разумеју медијске садржаје

Медијска писменост значи способност оријентације у све већем броју информација, а медијски писмени људи су критички према њима и знају да разликују чињенице од пропаганде, као и анализе од сервираних ставова, оценили су данас учесници панела о медијској писмености одржаном у оквиру Медиа маркета.

 

Саветница у Министарству културе и информисања Маја Зарић рекла је да то министарство спроводи стратегију развоја система јавног информисања која предвиђа могућност увођења пројеката медијске писмености у систем образовања.

С тим у вези, она је навела да је у поједине законе унет појам медијске писмености, као што су закони о основном образовању и васпитању, о образовању одраслих, о јавном информисању и медијама и о јавним медијским сервисима.

"Медијска писменост је способност грађана да приступе медијима, да их разумеју, креирају медијске садржаје и да их критички вреднују", рекла је Зарић.

Зарић је навела и да то министарство спроводи пројекат "Ако имаш нешто - реци" у оквиру којег се ради на едукацији средњошколаца али и њихових професора о медијској писмености".

Стручњак на том пројекту Срђан Сталетовић навео је да млади не разумеју довољно шта значи медијска писменост.

У том контексту, Сталетовић је напоменуо да им тај пројекат омогућава да кроз различите радионице стекну потребне вештине како би могли боље да разумеју медијске садржаје.

Маја Васић Николић из НУНС-а навела је да то удружење заједно у партнерству са још неколико организација уз подршку УСАИД-а спроводи кампању за медијску писменост истичући да је важно да се млади оспособе за боље разумевање медија.

Коментари (2)

Остави коментар
пет

30.10.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 16:17

Sta je (tacno) medijska pismenost?

"Medijska pismenost znači sposobnost orijentacije u sve većem broju informacija, a medijski pismeni ljudi su kritički prema njima i znaju da razlikuju činjenice od propagande, kao i analize od serviranih stavova, ocenili su danas učesnici panela o medijskoj pismenosti održanom u okviru Media marketa", pise na pocetku ovog teksta.

"Medijska pismenost je sposobnost građana da pristupe medijima, da ih razumeju, kreiraju medijske sadržaje i da ih kritički vrednuju", rekla u nastavku ovog teksta savetnica u Ministarstvu kulture i informisanja Maja Zarić.

Tacno je da se medju odredbama o javnom interesu iz clan5 15. stav 1. tacka 7) Zakona o javnom informisanju i medijima pominje nedefinisani izraz "medijska pismenost".

Valja napomenuti da je pocetkom decembra 2011. godine "Medija centar" obavestio javnost da je "Medijski arhiv Ebart" objavio knjigu "O medijskoj pismenosti" Velimira Curgusa Kazimira u okviru projekta sirenja medijske pismenosti (http://www.mc.rs/upload/documents/Literatura/o_medijskoj_pismenosti-velimir-curgus-kazimir-2011.pdf).

Одговори
чет

29.10.

2015.

Neša... [нерегистровани] у 13:17

Medijska "pismenost"

Totalna suludost! Obrazovni sistem će da "uči" mlade kako da "razumeju" medijske sadržaje. Takođe će ih "učiti" kako da ih proizvode. To je ta "građanska inicijativa" koja će napraviti ludilo u svetu informisanja i manipulacije. Globalističke agenture će nam preko instruisanih neprofesionalaca zelenog ispranog mozga podmetati šta god žele.

Novinare i medije ubijaju, zar ne? Saša Mirković se već oglašava sa potrebom "licenciranja" novinara.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси