Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Би-Би-Си: Гледаоци нам верују, не коштамо много
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 10. 2015.

Извор: Танјуг, Б92, Цензоловка

Би-Би-Си: Гледаоци нам верују, не коштамо много

Британска влада завршава консултације о Би-Би-Си-ју у настојању да ревидира финансирање, величину и сврху овог медијског сервиса.

Би-Би-Си истиче да им гледаоци верују, да су добри за креативни бизнис и не коштају много.

Би-Би-Си, који има низ сервиса, укључујући и најгледанији телевизјски канал и један од најпосећенијих вебсајтова, снажно лобира против промена у пословању.

Међутим у томе су му противници приватни телевизијски конкуренти, штампани медији и други који сматрају да Би-Би-Си превише гломазан, левичарски и да истискује комерцијалну конкуренцију, пише портал Политико.

Владин “зелени папир” који је објављен овог лета, а коме је претходио низ негативних извештаја из штампе, наговештава се да би министри могли да приморају емитера да “сузи” сервис, на пример продукцијом мање популарних забавних садржаја и да се фокусира на програме које не праве комерцијални канали.

У званичном образложењу на 100 страна, Би-Би-Си је изнео разлоге против обухватније реформе указавши да “прави по нешто за свакога и спаја земљу, бави се најразличитијим темама од плесања и кувања до класичне и поп музике и спорта и претвара их у националне догадјаје.

“Тај аспект универзалности не треба узети здраво за готово,” наводи се у образложењу.

Према истраживању које је за Би-Би-Си спровео Кантар, 82 одсто британских домаћинстава каже да их Би-Би-Си добро, инвормише, образује и забавља, наводи та компанија.

Они који критикују Би-Би-Си, укључујући министре у влади, указују да велики избор медија значи да је потреба за оваквим сервисом мања, док Би-Би-Си тврди још постоји потреба за конзистентним, универзално доступним, бесплатним јавним емитером који окупља људе на великим догадјајима и прати ствари које нови медијски актери не прате.

У Би-Би-Си-ју кажу да је његов удео на телевизијском тржишту преполовљен. Са око пет милијарди фунти годишњих прихода, он сада има око 20 одсто укупног британског телевизијског тржишта, у односу на 40 одсто пре две деценије.

БТ и Скај имају приходе од 18.3 миљарде фунти и 11.3 милијарди фунти годишње, знатно више него Би-Би-Си.

Би-Би-Си указује да је годишња претплата кориснике кошта 40 пенија дневно по домаћинству. Емитер уз то обезбедјује више сервиса, а претплата је порасла мање него други кућни трошкови.

Влада ће своје предлоге објавити идуће године.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси