Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Да медији више воде рачуна о јавном интересу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

15. 09. 2015.

Извор: Бета

Да медији више воде рачуна о јавном интересу

Министар културе и информисања Србије Иван Тасовац апеловао је данас на комерцијалне медије да имају виши степен друштвене одговорности према јавном интересу у медијским садржајима које производе и да воде рачуна да то гледају и деца.

 

"У потпуности свестан обавеза који власници комерцијалних медија имају према профиту, апелујем на увођење једног вишег друштвеног степена одговорности. Апелујем, не само као министар, него и као родитељ. Мислите о деци и о томе какве културне и људске вредности упознају кроз ваше медијске садржаје. Мислите о деци и својој сопственој, коју сте можда заштитити од садржаја које сами креирате, али и о туђој, која можда немају ту привилегију", рекао је Тасовац отварајући у Београду регионалну конференција о трендовима и медијима "Digital 2015".

Он је истакао да осећај одоворности мора постати тачка консензуса државе, свих актера медијске сцене и регулаторних и саморегулаторних тела.

"Сви ми заједно главни и одговорни уредници, власници њихових медија, велики оглашивачи, Регулаторно тело за електронске медије, Савет за штампу и Министарство културе и информисања, имамо дужност да стриктно и без изузетка поштујемо и медијске законе и професионалне новинарске кодексе, како би сви грађани, без осећаја стида, могли да се кроз медије информишу, образују, и зашто да не забављају", рекао је српски министар културе и информисања.

Тасовац је рекао да повремено има осећај да живимо у доба дигиталне анархије, када ситуација није много боља ни у традиционалним медијима, што, како је оценио, за последицу има упадљив губитак поверења јавности у медијске садржаје.

"Промене око нас су толико брзе да их тешко прати и наше сазнање, а камоли законска регулатива. Свакодневно се сучавамо с новим изазовима, који постају јако често полигон за говор мржње или ширење дезинформација, уместо да интернет и нове технологије буду генератор доступног знања", рекао је министар.

Како је најављено, на данашњем скупу у хотелу "Метропол" у Београду телекомуникациони, медијски и маркетиншки лидери из региона ће разговарати о највећим изазовима с којима се у тим областима суочава тржиште региона.

 

Коментари (2)

Остави коментар
сре

16.09.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 12:04

Interesi komercijalnih medijskih organizacija


Saglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.

Opste odredbe o javnom interesu propisane su u clanu 15. Zakona o javnom informisanju i medijima.

Одговори
уто

15.09.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 19:09

Interesi komercijalnih medijskih organizacija


Saglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.

Da se podsetimo. Opste odredbe o javnom interesu iz clana 15. Zakona o javnom informisanju i medijima glase:

"Javni interes u oblasti javnog informisanja je:

1) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje svih građana Republike Srbije;

2) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje na maternjem jeziku građana Republike Srbije pripadnika nacionalnih manjina;

3) informisanje na srpskom jeziku pripadnika srpskog naroda koji žive van teritorije Republike Srbije;

4) očuvanje kulturnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina koje žive na teritoriji Republike Srbije;

5) informisanje inostrane javnosti na stranim jezicima kada je to od interesa za Republiku Srbiju;

6) informisanje osoba sa invaliditetom i drugih manjinskih grupa;

7) podrška proizvodnji medijskih sadržaja u cilju zaštite i razvoja ljudskih prava i demokratije, unapređivanja pravne i socijalne države, slobodnog razvoja ličnosti i zaštite dece i mladih, razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva, razvoja obrazovanja, uključujući i medijsku pismenost kao deo obrazovnog sistema, razvoja nauke, razvoja sporta i fizičke kulture i zaštite životne sredine i zdravlja ljudi;

8) unapređivanje medijskog i novinarskog profesionalizma.

Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave stara se o ostvarivanju javnog interesa podstičući raznovrsnost medijskih sadržaja, slobodu izražavanja ideja i mišljenja, slobodan razvoj nezavisnih i profesionalnih medija, što doprinosi zadovoljavanju potreba građana za informacijama i sadržajima iz svih oblasti života, bez diskriminacije."

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси