Вести
15. 09. 2015.
Да медији више воде рачуна о јавном интересу
Министар културе и информисања Србије Иван Тасовац апеловао је данас на комерцијалне медије да имају виши степен друштвене одговорности према јавном интересу у медијским садржајима које производе и да воде рачуна да то гледају и деца.
"У потпуности свестан обавеза који власници комерцијалних медија имају према профиту, апелујем на увођење једног вишег друштвеног степена одговорности. Апелујем, не само као министар, него и као родитељ. Мислите о деци и о томе какве културне и људске вредности упознају кроз ваше медијске садржаје. Мислите о деци и својој сопственој, коју сте можда заштитити од садржаја које сами креирате, али и о туђој, која можда немају ту привилегију", рекао је Тасовац отварајући у Београду регионалну конференција о трендовима и медијима "Digital 2015".
Он је истакао да осећај одоворности мора постати тачка консензуса државе, свих актера медијске сцене и регулаторних и саморегулаторних тела.
"Сви ми заједно главни и одговорни уредници, власници њихових медија, велики оглашивачи, Регулаторно тело за електронске медије, Савет за штампу и Министарство културе и информисања, имамо дужност да стриктно и без изузетка поштујемо и медијске законе и професионалне новинарске кодексе, како би сви грађани, без осећаја стида, могли да се кроз медије информишу, образују, и зашто да не забављају", рекао је српски министар културе и информисања.
Тасовац је рекао да повремено има осећај да живимо у доба дигиталне анархије, када ситуација није много боља ни у традиционалним медијима, што, како је оценио, за последицу има упадљив губитак поверења јавности у медијске садржаје.
"Промене око нас су толико брзе да их тешко прати и наше сазнање, а камоли законска регулатива. Свакодневно се сучавамо с новим изазовима, који постају јако често полигон за говор мржње или ширење дезинформација, уместо да интернет и нове технологије буду генератор доступног знања", рекао је министар.
Како је најављено, на данашњем скупу у хотелу "Метропол" у Београду телекомуникациони, медијски и маркетиншки лидери из региона ће разговарати о највећим изазовима с којима се у тим областима суочава тржиште региона.
Коментари (2)
Остави коментар16.09.
2015.
Interesi komercijalnih medijskih organizacija
ОдговориSaglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.
Opste odredbe o javnom interesu propisane su u clanu 15. Zakona o javnom informisanju i medijima.
15.09.
2015.
Interesi komercijalnih medijskih organizacija
ОдговориSaglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.
Da se podsetimo. Opste odredbe o javnom interesu iz clana 15. Zakona o javnom informisanju i medijima glase:
"Javni interes u oblasti javnog informisanja je:
1) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje svih građana Republike Srbije;
2) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje na maternjem jeziku građana Republike Srbije pripadnika nacionalnih manjina;
3) informisanje na srpskom jeziku pripadnika srpskog naroda koji žive van teritorije Republike Srbije;
4) očuvanje kulturnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina koje žive na teritoriji Republike Srbije;
5) informisanje inostrane javnosti na stranim jezicima kada je to od interesa za Republiku Srbiju;
6) informisanje osoba sa invaliditetom i drugih manjinskih grupa;
7) podrška proizvodnji medijskih sadržaja u cilju zaštite i razvoja ljudskih prava i demokratije, unapređivanja pravne i socijalne države, slobodnog razvoja ličnosti i zaštite dece i mladih, razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva, razvoja obrazovanja, uključujući i medijsku pismenost kao deo obrazovnog sistema, razvoja nauke, razvoja sporta i fizičke kulture i zaštite životne sredine i zdravlja ljudi;
8) unapređivanje medijskog i novinarskog profesionalizma.
Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave stara se o ostvarivanju javnog interesa podstičući raznovrsnost medijskih sadržaja, slobodu izražavanja ideja i mišljenja, slobodan razvoj nezavisnih i profesionalnih medija, što doprinosi zadovoljavanju potreba građana za informacijama i sadržajima iz svih oblasti života, bez diskriminacije."