Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Рекламе производима додају здравствена својства
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

09. 09. 2015.

Извор: rtv.rs

Рекламе производима додају здравствена својства

Иако је Законом о безбедности хране забрањено да се храни и пићу приписују здравствене карактеристике, преплављени смо рекламама које промовишу производе за лечење или превенцију, озбиљних, чак малигних обољења.

 

Нажалост, већина домаћих потрошача не обраћа пажњу на декларацију производа, док рекламе имају велики утицај на њихово разумевање неког производа, што произвођачима иде у прилог.

Произвођачи све чешће својим производима додају здравствена својства, па се тако потрошачима нуде лековити хлеб, напици који побољшавају интелигенцију, спречавају малигна обољења, производи који отклањају стрес и лече дијабетес, и готово све врсте болести.

У Европској унији се такве здравствене изјаве строго забрањују и санкционишу, док је код нас само делимично уређена та област.

У завршној је фази израда Правилника о здравственим и нутритивним изјавама, који ће бити у складу са европском регулативом.

"Постоји још на тржишту могућност да се различити прехрамбени производи оглашавају са неким тврдњама које се сматрају здравственим изјавама, које нису истините или су делимично истините или су у потпуности обмањујуће", каже др Милка Поповић, са Института за јавно здравље Војводине.

У Институту указују на то да потрошачи имају право да буду тачно информисани о саставу производа, а не да се обмањују.

Исто тако, потрошачи морају да са резервом прихвате те информације, све док та област код нас не буде јасно и недвосмислено регулисана и санкционисана.

"Европска унија је ову област уредила на тај начин што је јасно и дословно дефинисала оне здравствене изјаве за које постоје научни докази и омогућила је јавни увид у листу таквих здравствених изјава које сви могу како потрошачи, а пре свега и произвођачи, који могу да користе под условом да је њихов производ испунио одговарајуће услове за ношење такве здравствене изјаве", објашњава др Милка Поповић.

"Огромне мултинационалне компаније користе разноразне маркетиншке трикове и поједине производе рекламирају здраво, са разним префиксима фитнес, међутим кад ви прочитате декларацију, схватите да ту има и шећера и адитива, и да је та храна све, само не здрава и она за коју се рекламира", додаје Младен Алфировић из Удружења за заштиту потрошача Војводине.

Здравствена изјава може да се користи за одређени производ само када је научно доказано физиолошко својство неке супстанце која је садржана у производу, али не односи се на цео производ, или када производ.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси