Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Тасовац: Култура до медија креативношћу и бољим садржајима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 07. 2015.

Извор: Танјуг

Тасовац: Култура до медија креативношћу и бољим садржајима

Да би култура у медијима добила место које заслужује потребно је кукњаву заменити делањем, а безнадежност креативношћу, бољим и занимљивијим садржајима, сматра министар културе и информисања Иван Тасовац.

 

 

Имајући у виду да у Србији од скоро 1.500 гласила колико их има тек неколицина има културне редакције, што указује на то да већина власника медија и главних и одговорних уредника не препознаје културу као своју интересну сферу, Тасовац за Танјуг каже да су власници медија у Србији често најпослушнији следбеници логике капитализма, која је једноставна исто онолико колико је и немилосрдна. 

"На Бајлонијевој пијаци продају се кромпир и парадајз, а не сабрана дела Канта и Хегела зато што кромпир и парадајз има ко да купи. И то сваког дана", каже министар и у свом стилу додаје да продаја немачке идеалистичке филозофије иде нешто слабије "поготово у време тропских врућина". 

На питање Танјуга шта је то што би требало урадити, реализовати, покренути да би култура добила место које заслужује министар каже да би пре свега требало кукњаву заменити делањем, безнадежност креативношћу као и учити на позитивним, а не негативним примерима, "јер би на тај начин људи схватили да одговнорност за положај културе у медијима није само на власницима медија и њиховим главним и одговорним уредницима".

"Поједини руководиоци институција културе би, на пример, могли више пажње да посвете развоју сопствених дигиталних стратегија, неговању медијских контакта, бољим прес-материјалима и, пре и изнад свега, занимљивијим и маштовитијим садржајима којим ће освојити пажњу и медија и публике", примећује Тасовац. 

Он додаје и да би престонички медији могли да обрате више пажње на културна догађања широм Србије "пошто Србија и српска култура не живе само у кругу двојке".

Министар каже и да се не сме заборавити да озбиљни медији, у које спадају и јавни сервиси и установе културе у Србији имају исту циљну групу, а то је писмена и образована публика. 

"За њу се не треба само изборити, њу треба и створити. Неговање и едукација публике је по мени један од кључних, стратешких, дугорочних циљева о којима морају пођеднако да размишљају и озбиљни медији и установе културе", каже он. 

Министар подсећа да се естетски осећај и интелектуална радозналост не наслеђују као боја очију или склоност ка гојазности, већ се они стичу и зато сматра да култура у сваком друштву, па и српском, има шансу.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси