Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Бизнис и медији партнери, али уз новинарске принципе
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

19. 06. 2015.

Извор: Танјуг

Бизнис и медији партнери, али уз новинарске принципе

Бизнис и медији нису ривали, већ могу да буду партнери, али само уз поштовање главних принципа новинарске професије, а то су објективно, тачно и правовремено извештавање, закључак је челника међународних и националних новинаских агенција света који су се окупили на панелу у оквиру Међународног економског форума СПИЕФ 2015.

 

Главни уредник новинске агенције Томсон Ројтерс (Thomson Reuters) Паул Инграсиа изјавио је на панелу да је најбоље што медији могу да ураде, јесте  да наставе да служе читаоцима.

"Наш посао је да обезбедимо тачно и правовремено извештавање, на основу којег би корисници наших услуга могли да донесу добре одлуке", рекао је он на панелу "Media vs. Business - Partners or rivals".

Према његовим речима, појединци и организације који читају или гледају вести некада ће улагати новац на основу тих информација, што је још један од разлога да оне буду тачне, како би се испоштовао и принцип поверења. 

Први човек агенције Канадиан прес (The Canadian Press) Малколм Кирк рекао је да новинари нису ни партнери ни ривали бизнису.

"Није да не радимо с њима, дистрибуирамо саопштења, али добар новинар ће наћи чињенице које саопштење компаније не садржи и настојимо то да очувамо", рекао је он.

Како је нагласио, тачност је први приоритет, а такође, један извор информација никад није довољан, јер води у грешку, чиме се ризикује репутација медијске куће. 

Директор српске Новинске агенције Танјуг Бранка Ђукић рекла је да је важно да се медији више окрену економским информацијама, а посебно да их размењују са суседним земљама, јер то има утицај на економски опоравак који је битан фактор стабилности у региону Западног Балкана.

Танјуг је зато, навела је она, пре скоро три године стартовао с независним порталом Танјуг БИЗ . 

Такође, додала је Ђукић, значајно се инвестирало у унапређење сервиса економских информација кроз јачање технолошке базе, обуку запослених, ангажовање младих и њихову додатну едукацију.

Према њеним речима, српска национална агенција је направила тим који је способан да, поред основне делатности, извештавања, осмисли и реализује посебне пројекте у виду окуглих столова посвећених кључним развојним питањима Србије и региона у целини.

Такође, истакла је Ђукић, такав тим је показао и да може да одговори изазовима медијског партерства агенције на великим медијским конференцијама, попут Самита Кина плус 16 који је крајем прошле године одржан у Београду, или Самита 100 бизнис лидера Југоисточне Европе.

На панелу се могло чути и да се, поред питања да ли су медији и бизнис партнери или ривали, отвара и питање улоге друштвених медија. 

Генерални директор руске новинске агенције Тасс Сергеј Микхаилов је навео да је та тема у последње време на агендама конференција.

"У последњих 10 година дошло је до модификације и трансформације самих медија, а активности су компликованије због пиратерије, већег приступа информацијама због нових технологија. Сада и друштвене мреже активну улогу у ширењу информација", навео је он.

Микхаилов је навео пример Фејсбука (Facebook), апликације којој су први партнери били ББЦ, Гардијанс, Национална географија... 

"Они су ушли у партнерство са том апликацијом и добили 70 одсто од прихода од реклама, а Фејс је добио приступ садржају најбољим медијима. Нови медији ће морати исто тако да се окрену традиционалним, да би добили садржај који им је потребан", наводи он.

Према његовим речима, у Русији се показало да 75 одсто информација до корисника стиже преко мас међа, а 25 одсто преко друштвених мрежа.

Извршни дирецтор јапанске агенције Kuodo News Hiroki Sugita навео је да су јапански традиционални медији преплављени дигитлним, а они јуре пре профит него што се баве новинарством.

"Јаху вести су најутицајније код нас, а они купују садржај од 150 традиционалних медија. Постављају 400 текстова сваки дан", навео је он и додао да су вести више читане на сличним сајтовима него на традиционалним медијима.

Потпредседник Асошиејтед преса (The Associated Press) Александер Мекинтајер рекао је да данас сви примају више информација него икад раније, а за то су заслужне технологије, паметни телефони, таблет, бољи приступ информацијама свуда и увек.

"Агенције морају да трагају за истином, а да не буду  партнери ни ривали, ни влади ни бизнису. Нама је неопходно да сачувамо поверење јавности", рекао је он.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси