Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Дигитализација: И трговцима потребна упутства
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

28. 05. 2015.

Извор: Данас

Дигитализација: И трговцима потребна упутства

Од 25. маја ове године на најзначајнијој емисионој станици „Авала“ почео је да се емитује дигитални сигнал. Тиме је почела завршна фаза припреме за потрошаче који још увек телевизијски сигнал примају преко собне или кровне антене.

 

Савети, информације и упутства су се интензивно добијала током кампање надлежног Министарства трговине, туризма и телекомуникација. Међутим, ових дана потрошачи су се јављали са информацијама о проблемима на које су наилазили у овој завршној фази припреме, а односе се на јасна упутства или решења за своје телевизоре и опрему.

На сајту Министарства трговине, туризма и телекомуникација је списак свих продајних места по градовима Србије сеттопбоx (СТБ) уређаја, па је неопходно да се потрошачи тога и придржавају и у тим продајним објектима купују.

Уколико СТБ уређај или телевизор испуњава техничке захтеве одређене Општим актом о жигу гаранције „дигитал ТВ“, онда је и означен овим жигом.

Међутим у неким од ових продавница, према речима потрошача, трговци нису били предусретљиви и нису се потрудили да пруже сва неопходна упутства. То представља проблем, јер посебно старији грађани често нису у могућности да јасно објасне какав модел телевизора имају код куће, па су им неопходна детаљнија упутства и помоћ око избора и прикључења СТБ уређаја.

Веома је важно да пре куповине сваки потрошач што боље проучи свој телевизор, пратећу опрему, као и могућности прикључења односно повезивања са другим уређајима.

Постоје различити каблови које је неопходно имати, посебно: скарт кабл, композитни кабл, с видеокабл, ХДМИ кабл, а све у зависности од могућности за повезивање са СТБ уређајем.

Такође, уколико потрошачи на својим крововима кућа поседују антене на којима су појачивачи сигнала, може се догодити да ће имати проблеме, односно да неће имати више од два до три канала. Домаћинства која имају кровну антену, и више телевизора у кући, потребно је да купе један СТБ уређај, а никако више њих.

Проблем је што су потрошачи који су изјављивали рекламације у неким од овлашћених продавница били остављени на цедилу. Без додатних упутстава и препорука игнорисани су речима да нешто вероватно није у реду са СТБ уређајем и препоручивали сервис.

Подсећамо такве трговце да је обавеза да предају не само писано већ и усмено упутство, као и то да ако је настао проблем, изложе потрошачу његова права на основу Закона о заштити потрошача. Потрошач према закону пре слања уређаја у сервис има право на замену или враћање новца.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси