Вести
27. 05. 2015.
Медији у функцији промоције политичара
Истраживање јавног мњења о интегритету медија у Србији показало је да мање од петине испитаних сматра да им медији помажу у доношењу важних одлука, док једва четвртина сматра да им медији помажу у остваривању својих права, рекао је данас у Нишу социолог Зоран Гавриловић из Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ).
Он је додао да је истраживање јавног мњења такође показало да тек 17 одсто анкетираних сматра да им медији помажу у предвиђању онога што ће се десити у друштву, а 19 одсто испитаника потврдило је да захваљујући медијима добро сагледава политику Владе Србије
"Ови подаци нам говоре да медији губе функционалност коју треба да имају у друштву. Медији у Србији су пре свега у функцији промоције политичара и државних функционера", нагласио је Гавриловић на скупу који је у " Медиа&реформ центру" организовала Фондација "Конрад Аденауер".
Новинарка Тамара Скрозза из Београда подсетила је да се Фондација "Конрад Аденауер" већ десет година бави медијским мониторингом и квартално представља стање на српској медијској сцени.
"Од марта до маја на српској медијској сцени дешавале су се 'надреалне' ствари. Имали смо прес конференције на којима новинари нису ништа смели да питају говорнике, на којима су чак и физички били спречени да поставе питање, или су били исмејани због својих питања", казала је Тамара Скрозза.
Она је истакла да је у домаћим медијима све присутнија појава медијске хајке, која нема за циљ да открије истину, већ да уништи човека.
"Суочени смо и са све већим бројем простаклука у медијима, а поједини натписи ни по чему се не разликују од натписа на порно сајтовима. Такве ствари не подижу рејтинг медијима, они представљају бруку", истакла је Тамара Скрозза.
Према њеним речима, стање у медијима у Србији мора се што пре променити и то применом закона, применом Кодекса новинара Србије и јачањем професије, првенствено синдикалним организовањем.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.