Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Где је нестао добар радио?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 05. 2015.

Аутор: Лариса Ранковић Извор: Цензоловка

Где је нестао добар радио?

Етром доминирају комерцијалне радио-станице, које праве сличан програм, обраћају се истој публици, уљуљкују је и не подстичу на размишљање

Скоро се све радио-станице у Србији, у погледу музике и говорних садржаја, обраћају истом сегменту публике – оном бројчано најдоминантнијем. Резултат је: истих петсто песама у етру, исте – најкраће могуће – вести и програм који се своди на базичне информације о времену, саобраћају или о томе да ће „мало прехлађена Шакира ипак извести нумеру за публику нашег радија“.

Доминација овакве врсте комерцијалних радија није само естетска категорија, већ је и једна врста политичке одлуке, јер преовлађујући радијски садржаји уљуљкују публику, не изазивајући је да размишља о ономе што се дешава и што би могло да се промени.

Срђа Анђелић, некад веома популаран водитељ и уредник на Радију Б92, који последњих месеци прави музичко-говорни програм на интернету, наглашава важност страсти ка ономе што се ради, у медијској сфери као и било где другде, и да прво питање медија није то колико су слободни, пошто се слобода осваја и заслужује, већ питање естетике и стила. Он објашњава да је, након девет година паузе, покренуо емисију „Мјехур на мрежи“ из потребе да нешто каже и да оно што га окупира подели са другима.

„Оно што радио у Србији никада није искористио јесте да буде простор за дебату и разговор, са специфичним темама и релевантним саговорницима. Информације се данас могу добити свуда у дигиталној форми, и ту радио губи своју некадашњу предност да буде први. Међутим, оно што радио може, јесте да буде место дебате коју је тешко створити у онлајн свету. У Србији је данас тешко наћи радио-станицу на којој се може чути смислен разговор“, рекао је Душан Машић (један од оснивача Б92, сада менаџер на Би-Би-Сију), који се у дебату укључио аудио-путем из Лондона. Он је подсетио да је Радио Б92 некада имао 30 новинара, док данас радијске редакције имају двоје или троје људи.

Као што ниједан радио данас не покушава да таргетира 30–40 процената људи који не слушају најдоминантније музичке хитове, тако нико не покушава да се обраћа оним слушаоцима, којих је 10 или 20 посто, који радио слушају због говорних садржаја. У томе је, сматра већина учесника дебате, прилика за неке нове радијске иницијативе, без обзира на то да ли ће бити креиране на ФМ таласима или на интернету.

Срђа Анђелић, некад веома популаран водитељ и уредник на Радију Б92, који последњих месеци прави музичко-говорни програм на интернету, наглашава важност страсти ка ономе што се ради, у медијској сфери као и било где другде, и да прво питање медија није то колико су слободни, пошто се слобода осваја и заслужује, већ питање естетике и стила. Он објашњава да је, након девет година паузе, покренуо емисију „Мјехур на мрежи“ из потребе да нешто каже и да оно што га окупира подели са другима.

„Оно што радио у Србији никада није искористио јесте да буде простор за дебату и разговор, са специфичним темама и релевантним саговорницима. Информације се данас могу добити свуда у дигиталној форми, и ту радио губи своју некадашњу предност да буде први. Међутим, оно што радио може, јесте да буде место дебате коју је тешко створити у онлајн свету. У Србији је данас тешко наћи радио-станицу на којој се може чути смислен разговор“, рекао је Душан Машић (један од оснивача Б92, сада менаџер на Би-Би-Сију), који се у дебату укључио аудио-путем из Лондона. Он је подсетио да је Радио Б92 некада имао 30 новинара, док данас радијске редакције имају двоје или троје људи.

Као што ниједан радио данас не покушава да таргетира 30–40 процената људи који не слушају најдоминантније музичке хитове, тако нико не покушава да се обраћа оним слушаоцима, којих је 10 или 20 посто, који радио слушају због говорних садржаја. У томе је, сматра већина учесника дебате, прилика за неке нове радијске иницијативе, без обзира на то да ли ће бити креиране на ФМ таласима или на интернету.

 

Коментари (1)

Остави коментар
пон

25.05.

2015.

Merosina [нерегистровани] у 13:25

BRUKA

Dobar radio je nestao u Srbiji gasenjem Radio Nisa. Vec vidim naslov za nekoliko godina, gde je nestala dobra televizija. Nestace dobra televizija gasenjem Niske televizije. Cestitam na tome celnicima Medijske koalicije!

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси