Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медији уступају садржај „Фејсбуку”
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 03. 2015.

Аутор: Ј. Ј. К. Извор: Политика

Медији уступају садржај „Фејсбуку”

Последњих месеци „Фејсбук” преговара са најмање шест медијских компанија о томе да се њихов садржај објављује на друштвеној мрежи, без потребе да корисници кликну на линк ка сајту медија, открива „Њујорк тајмс”.

 

Са 1,4 милијарде корисника, „Фејсбук” је постао кључни извор саобраћаја за издаваче који настоје да допру до публике приковане за смартфоне. Уступање садржаја би била велика промена за новинске организације које су навикле да читаоце држе у сопственом екосистему и да о њима скупљају вредне податке, пише угледни амерички лист који је и укључен у овај аранжман, али цитира анонимне изворе, јер су такви услови преговора.

О овој идеји се прича од прошле јесени, када је „Фејсбук” први пут изнео понуду америчким издавачима. Нови формат биће тестиран наредних месеци, а неки од првих партнера биће: „Њујорк тајмс”, „Базфид” (buzzfeed.com) и „Национална географија”. Да би услови били што примамљивији за издаваче, једна од опција је да им се дозволи да зараде од огласа који би били пласирани поред њиховог садржаја на „Фејсбуку”.

Новински чланци су тренутно на овој платформи присутни путем линкова који воде на сајт медија. Учитавање траје око осам секунди, што је по мишљењу људи из „Фејсбука” предуго време када су важне милисекунде пажње читалаца. Осим о директној објави текстова, преговора се и о техничким начинима да се убрза учитавање.

Едвард Ким, стручњак за онлајн аналитику и дистрибуцију, каже да у овом аранжману има још много тога да се разради да би обе стране биле задовољне. Неке медијске куће бележе пад посета преко „Фејсбука” можда због тога што ова компанија даје предност видео-садржају, јер он више привлачи оглашиваче.

Медијске куће исто као и „Фејсбук”, желе да обезбеде корисницима боље искуство, али нису сви у истој позицији. Док „Базфид” отворено дели садржај, „Њујорк тајмс” има модел претплате после одређеног броја прочитаних наслова на месечном нивоу и то је све већи удео у приходима компаније. Мораће да извага предност објаве на „Фејсбуку” и прихода од огласа на друштвеној мрежи у односу на губитак кликова на сопственом сајту.

У „Гардијану” нису много заинтересовани за ову варијанту. Неки су незванично предложили колегама из осталих листова да издавачи треба да заједнички издејствују најповољније услове за целу индустрију и да задрже контролу над огласним сегментом.

Највећи британски издавач „Њуз УК”, власник „Тајмса” и „Сана”, у октобру је категорично одбацио могућност таквог договора. Образложење је било да у том случају медији не би имали никакве податке ни о читаности ни о (онлајн) публици и да велики играчи на то неће морати да пристану, али да средњи и мали вероватно хоће.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси